Nacionalinio konkurencingumo politikos formavimo praktika
Santrauka
Įvairių šalių vyriausybės suprasdamos viešojo, privataus ir akademinio sektorių bendradarbiavimo svarbą steigia viešosios ir privačiosios partnerystės pagrindu veikiančias nacionalinio konkurencingumo tarybas, kurioms patiki atitinkamas funkcijas, glaudžiai susijusias su nacionalinio konkurencingumo politikos formavimu. Dėl santykinai trumpos šių tarybų veiklos praktikos trūksta mokslinių tyrimų, įrodančių jų funkcionalumą, atskleidžiančių atliekamą vaidmenį politikos formavimo procese ir įvertinančių naudojamos metodikos, vykdant savo funkcijas, efektyvumą ir pagrįstumą. Straipsnyje atliekama pasirinktų šalių nacionalinio konkurencingumo politikos formavimo praktikos analizė, didžiausią dėmesį skiriant nacionalinio konkurencingumo tarybų vaidmeniui šiame procese. The preparation of the strategy and its implementation action plans are usually drafted in other institutions during the usual strategic planning activity. National competitiveness councils are using different methods for the national competitiveness estimation. The analysis of the methodic base disclosed essential problems existing in the estimation process: no definition of the object estimated; estimation methods without a strong theoretical base; not enough informative recommendations; weak role of the councils in strategy formation activity. These problems cannot ensure the validity and soundness of the established priorities, purposes, they misrepresent recommendations and can influence wrong policy creation. According to the analysed problems, the improvement of the national competitiveness policy formation process could be improved with the clear national competitiveness definition, strong and valid theoretical base of estimation methodic, quantitative based recommendations and expansion of the national competitiveness councils activities ranges.