Show simple item record

dc.contributor.authorBaltrėnas, Pranas
dc.contributor.authorButkus, Donatas
dc.contributor.authorGrubliauskas, Raimondas
dc.date.accessioned2023-09-18T17:18:14Z
dc.date.available2023-09-18T17:18:14Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn0235-7224
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000017850
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/121724
dc.description.abstractIn recent decades, inadequacies between nature and human activities have become one of the most relevant social-economic problems. With the rapid development of industrialisation and urbanisation, the environmental pollution has greatly increased. In the majority of towns and settlements, noise is justly considered as an ecological problem. The Paneriai Railway Station was selected for the research as one of the most intensive by the number of passing trains. The analysis of the noise level caused by railway traffic near the junction of the Paneriai Railway Station shows that at low frequencies (31.5–250 Hz) the permissible noise level (PNL) was exceeded by 2–5 dB. The findings of research into noise caused by the passing railway transport show that the levels of the equivalent noise exceed by 4–8 dBA the noise levels permissible in living territories. The level of noise caused by passing trains is exceeded in the frequency range of 125–4000 Hz. The permissible noise level is exceeded by about 8 dB at the frequency of 500 Hz and 7 dB at the frequency of 1000 Hz. The generated model of noise dispersion from the railway traffic to the living environment helped offer the noise reduction walls as a means of improving the living environment.eng
dc.description.abstractPastaraisiais dešimtmečiais prieštaravimai tarp žmogaus veiklos ir gamtos tapo viena aktualiausių socialinių ekonominių problemų. Sparčiai plėtojant industrializaciją ir urbanizaciją padidėjo aplinkos užterštumo mastai. Daugelyje miestų ir gyvenviečių triukšmas pagrįstai yra laikomas viena svarbiausių ekologinių problemų. Triukšmo tyrimams parinkta Panerių geležinkelio stotis, kuri, pagal ją pravažiuojančių traukinių skaičių, yra viena intensyviausių šalyje. Prie Panerių geležinkelio stoties mazgo išmatuotas geležinkelio transporto keliamo triukšmo lygis parodė, kad, esant žemiems dažniams (31,5–250 Hz), leistinas triukšmo lygis viršijamas 2–5 dB. Pravažiavusių traukinių keliamo triukšmo lygis viršijamas 125–4000 Hz dažnių diapazone. Iki 8 dB leistinas triukšmo lygis viršijamas esant 500 Hz dažniui, iki 7 dB – esant 1000 Hz dažniui. Atliktų pravažiuojančio geležinkelio transporto sukeliamo triukšmo tyrimų rezultatai rodo, kad ekvivalentinio triukšmo lygiai 4–8 dBA viršija gyvenamosiose teritorijose leistinus triukšmo lygius. Sukurtu geležinkelio transporto triukšmo sklaidos į gyvenamąją aplinką nustatymo modeliu pasiūlyta gerovę tobulinanti priemonė – geležinkelio transporto keliamo triukšmo sklaidą mažinančios sienelės.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 81-87
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyISI Master Journal List
dc.relation.isreferencedbyVINITI
dc.relation.isreferencedbyZoological Record
dc.relation.isreferencedbyEnvironment Complete
dc.relation.isreferencedbyASFA: Aquatic Sciences and Fisheries Abstracts
dc.relation.isreferencedbyBiological Sciences Database
dc.relation.isreferencedbyCSA Environmental Sciences & Pollution Management Database
dc.titleExperimental research into the dispersion of railway traffic noise in the environment and its modelling
dc.title.alternativeGeležinkelio transporto triukšmo sklaidos aplinkoje eksperimentiniai tyrimai bei modeliavimas
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references14
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldN 012 - Ekologija ir aplinkotyra / Ecology and environmental studies
dc.subject.researchfieldT 004 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering
dc.subject.ltGeležinkelio transporto triukšmas
dc.subject.ltTriukšmo sklaidos modeliavimas
dc.subject.ltLeistinas triukšmo lygis
dc.subject.ltTriukšmo sklaidą mažinanti sienelė
dc.subject.enRailway traffic noise
dc.subject.enNoise modelling
dc.subject.enPermissible noise level
dc.subject.enNoise reduction walls
dcterms.sourcetitleEkologija
dc.description.issueno. 2
dc.description.volumeVol. 54
dc.publisher.nameLietuvos mokslų akademijos leidykla
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doiLBT02-000030393
dc.identifier.doi10.2478/V10055-008-0013-1
dc.identifier.elaba3845569


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record