Experimental research into the dispersion of railway traffic noise in the environment and its modelling
Data
2008Autorius
Baltrėnas, Pranas
Butkus, Donatas
Grubliauskas, Raimondas
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
In recent decades, inadequacies between nature and human activities have become one of the most relevant social-economic problems. With the rapid development of industrialisation and urbanisation, the environmental pollution has greatly increased. In the majority of towns and settlements, noise is justly considered as an ecological problem. The Paneriai Railway Station was selected for the research as one of the most intensive by the number of passing trains. The analysis of the noise level caused by railway traffic near the junction of the Paneriai Railway Station shows that at low frequencies (31.5–250 Hz) the permissible noise level (PNL) was exceeded by 2–5 dB. The findings of research into noise caused by the passing railway transport show that the levels of the equivalent noise exceed by 4–8 dBA the noise levels permissible in living territories. The level of noise caused by passing trains is exceeded in the frequency range of 125–4000 Hz. The permissible noise level is exceeded by about 8 dB at the frequency of 500 Hz and 7 dB at the frequency of 1000 Hz. The generated model of noise dispersion from the railway traffic to the living environment helped offer the noise reduction walls as a means of improving the living environment. Pastaraisiais dešimtmečiais prieštaravimai tarp žmogaus veiklos ir gamtos tapo viena aktualiausių socialinių ekonominių problemų. Sparčiai plėtojant industrializaciją ir urbanizaciją padidėjo aplinkos užterštumo mastai. Daugelyje miestų ir gyvenviečių triukšmas pagrįstai yra laikomas viena svarbiausių ekologinių problemų. Triukšmo tyrimams parinkta Panerių geležinkelio stotis, kuri, pagal ją pravažiuojančių traukinių skaičių, yra viena intensyviausių šalyje. Prie Panerių geležinkelio stoties mazgo išmatuotas geležinkelio transporto keliamo triukšmo lygis parodė, kad, esant žemiems dažniams (31,5–250 Hz), leistinas triukšmo lygis viršijamas 2–5 dB. Pravažiavusių traukinių keliamo triukšmo lygis viršijamas 125–4000 Hz dažnių diapazone. Iki 8 dB leistinas triukšmo lygis viršijamas esant 500 Hz dažniui, iki 7 dB – esant 1000 Hz dažniui. Atliktų pravažiuojančio geležinkelio transporto sukeliamo triukšmo tyrimų rezultatai rodo, kad ekvivalentinio triukšmo lygiai 4–8 dBA viršija gyvenamosiose teritorijose leistinus triukšmo lygius. Sukurtu geležinkelio transporto triukšmo sklaidos į gyvenamąją aplinką nustatymo modeliu pasiūlyta gerovę tobulinanti priemonė – geležinkelio transporto keliamo triukšmo sklaidą mažinančios sienelės.