Show simple item record

dc.contributor.authorJuzėnas, Antanas Aloyzas
dc.date.accessioned2023-09-18T17:21:31Z
dc.date.available2023-09-18T17:21:31Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/122261
dc.description.abstractMaždaug 50% Lietuvos valstybinių kelių yra įrengta žvyro danga. Daugelio žvyrkelių būklė yra nepatenkinama ne tik dėl jų lygumo, dangos vėžių ir skersinio nuolydžio, kelkraščių bei vandens nuleidimo įrenginių būklės, bet ir dėl eismo saugumo poreikių. Beveik 40% žvyrkelių ruožų matomumo atstumas mažesnis kaip 200 m, kai kuriuose rajonuose nuo 20 iki 70% žvyrkelių plotis mažesnis negu reikalaujma pagal Technines normas. Daug kur žvyro danga susidėvėjusi: jos vidutinis storis mažesnis kaip 20 cm, nepakankamas atsparaus šalčiui apsauginio sluoksnio storis. Lietuvos žvyrkelių vidutinis dangos storis yra mažesnis negu rekomenduojamas šalčiui atsparios dangos storis, kuris pagal kelių projektavimo normas negali būti mažesnis kaip 50 cm. Netinkamas žvyro dangos mineralinių medžiagų karkasas (dalelių, stambesnių kaip 5 mm, yra mažiau negu 30%). Žvyrkelių dangos stiprumas mažesnis negu reikalaujma pagal Technines normas. Lietuvos žvyrkelių tobulinimo programa turi būti kuriama atsižvelgiant į dabartinę žvyrkelių būklę, jų atotikį saugaus eismo poreikiams ir finansavimo iš kelių fondo galimybes.lit
dc.description.abstractNearly 50 percent of Lithuanian state roads are gravelled. The conditions of majority of gravel roads are unsatisfactory not only regarding standards for road maintenance parameters such as pavement roughness, rutting, and cross sectional slopes, but also regarding requirements for road shoulders and water proofing system. Gravel roads often not satisfy traffic safety requirements: sight distances of nearly 40 percent of gravel roads sections are less than 200 m. In certain regions the gravel road width is from 20 to 70 percent less, than it is required according to the norms. The gravel pavement is worn out: the average depth of gravel pavement is less than 20 cm, the depth of the frost resistant layer is not adequate. The average depth of the frost resistant gravel pavement layer is less than 50 cm, what is required accordind to the road design norms as a minimal standard. The percentage of aggregate with the diameter of more than 5 mm is also 30 percent less than for gravel pavement required. Pavement bearing capacity is less than standard requirements.eng
dc.format.extentp. 44
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.titleLietuvos žvyrkelių tobulinimo perspektyva
dc.title.alternativePerspective of upgrading Lithuanian gravel roads
dc.typeKitos konferencijų pranešimų santraukos / Other conference presentation abstracts
dcterms.accessRightsPuslapiai: 44 (liet. k.), 117 (angl. k.) Programa ir santraukos
dcterms.references0
dc.type.pubtypeT3 - Kitos konferencijos pranešimo tezės / Other conference presentation abstracts
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 004 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering
dc.subject.ltvalstybiniai keliai
dc.subject.ltžvyro danga
dc.subject.ltšalčiui atsparios dangos storis
dc.subject.enstate roads
dc.subject.engravel roads
dc.subject.enfrost resistant layer
dcterms.sourcetitle2-osios Tarptautinės konferencijos "Miesto inžinerija ir aplinka" programa = 2nd International Conference "Civil Engineering and Environment" program. Vilniaus technikos universitetas, 1996 m. rugsėjo 26-27 d.
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba33972477


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record