Greitinio geležinkelio magistralių projektavimo ypatumai
Abstract
Pasaulinėje praktikoje yra išbandyta keletas variantų, kaip geriau pritaikyti jau nutiestus geležinkelius greitųjų keleivinių traukinių eismui. Jei keleivinių traukinių važiavimo greitis neviršija 160 km/h, geležinkelio magistralėse reikšmingų pertvarkymų nereikia. Kai traukiniai važinėja l60 km/h greičiu, jau nutiestos magistralės turi būti esminiai rekonstruotos, o kai bus viršijamas 200 km/h greitis, tiesiamos specialios gerai įrengtos greitinio geležinkelio linijos. Nutiestoms geležinkelio linijoms pritaikyti greitajam keleivinių traukinių eismui reikia atlikti daug tyrimų ir įvykdyti šiuos svarbius reikalavimus: • bėgių kelio parametrai turi būti tokie, kad riedmenų sukeliamų jėgų tiesiuose ir kreivių ruožuose poveikis į abu bėgius būtų vienodas; • kreivėse išcentrinių jėgų sukeltas pagreitis neturi viršyti Techninių normų nustatytų dydžių; • pereinamųjų kreivių parametrai turi visiškai tenkinti pagreičio prieaugio tempus; • išorinio bėgio paaukštinimas turi lenkinti Techninėmis sąlygomis rekomenduojamų rato kilimo greitį; • bėgių kelio konstrukcija neturi sukelti riedmenų virpesių; • keleivių laukimo rampos turi garantuoti ten esančių žmonių saugumų; • eismo reguliavimo sistemos turi garantuoti traukinių važiavimo reguliarumą ir saugumą. There are several alternatives tested in the world's practice, which deal with the adaptation of existing railways for the requirements of the fast-speed train passenger traffic. If the speed of passenger trains doesn't exceed the speed of 160 km/h, there is no need for reconstruction of high category railway routes. When trains are expected to go at a speed of 160-200 km/h, existing railway routes should be basically reconstructed. If train speed exceeds the limit of 200 km/h, new specially egrinped fost-speed railway routes shonld be constructed. For upgrading existing railways into fost-speed passanger train traffic, lot of research shonld be done. In the designing stage certain requirements are to be kept: • parameters of railrood lanes must be designed in the way that forces of a rolling stoch world affect both rails by the some power in straight sections, the same as in curves; • acceleration evolving from centrifugal forces in curves must not exceed standard requirements; • parameters of transitional curve must fully satisfy the increased speeds of unsmoothered acceleration; • the raise of elevertion of the outer rail must withstand normative wheel elevation speed; • railroad structure must not cause rollingstoch vibration; • waiting ramps for passangers must gnarrantie people safety; • traffic regulution systems must gnarrantie train ride and safety.