dc.contributor.author | Sakalauskas, Kazys | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T17:22:12Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T17:22:12Z | |
dc.date.issued | 1996 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/122456 | |
dc.description.abstract | Pasaulinėje praktikoje yra išbandyta keletas variantų, kaip geriau pritaikyti jau nutiestus geležinkelius greitųjų keleivinių traukinių eismui. Jei keleivinių traukinių važiavimo greitis neviršija 160 km/h, geležinkelio magistralėse reikšmingų pertvarkymų nereikia. Kai traukiniai važinėja l60 km/h greičiu, jau nutiestos magistralės turi būti esminiai rekonstruotos, o kai bus viršijamas 200 km/h greitis, tiesiamos specialios gerai įrengtos greitinio geležinkelio linijos. Nutiestoms geležinkelio linijoms pritaikyti greitajam keleivinių traukinių eismui reikia atlikti daug tyrimų ir įvykdyti šiuos svarbius reikalavimus: • bėgių kelio parametrai turi būti tokie, kad riedmenų sukeliamų jėgų tiesiuose ir kreivių ruožuose poveikis į abu bėgius būtų vienodas; • kreivėse išcentrinių jėgų sukeltas pagreitis neturi viršyti Techninių normų nustatytų dydžių; • pereinamųjų kreivių parametrai turi visiškai tenkinti pagreičio prieaugio tempus; • išorinio bėgio paaukštinimas turi lenkinti Techninėmis sąlygomis rekomenduojamų rato kilimo greitį; • bėgių kelio konstrukcija neturi sukelti riedmenų virpesių; • keleivių laukimo rampos turi garantuoti ten esančių žmonių saugumų; • eismo reguliavimo sistemos turi garantuoti traukinių važiavimo reguliarumą ir saugumą. | lit |
dc.description.abstract | There are several alternatives tested in the world's practice, which deal with the adaptation of existing railways for the requirements of the fast-speed train passenger traffic. If the speed of passenger trains doesn't exceed the speed of 160 km/h, there is no need for reconstruction of high category railway routes. When trains are expected to go at a speed of 160-200 km/h, existing railway routes should be basically reconstructed. If train speed exceeds the limit of 200 km/h, new specially egrinped fost-speed railway routes shonld be constructed. For upgrading existing railways into fost-speed passanger train traffic, lot of research shonld be done. In the designing stage certain requirements are to be kept: • parameters of railrood lanes must be designed in the way that forces of a rolling stoch world affect both rails by the some power in straight sections, the same as in curves; • acceleration evolving from centrifugal forces in curves must not exceed standard requirements; • parameters of transitional curve must fully satisfy the increased speeds of unsmoothered acceleration; • the raise of elevertion of the outer rail must withstand normative wheel elevation speed; • railroad structure must not cause rollingstoch vibration; • waiting ramps for passangers must gnarrantie people safety; • traffic regulution systems must gnarrantie train ride and safety. | eng |
dc.format.extent | p. 46 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.title | Greitinio geležinkelio magistralių projektavimo ypatumai | |
dc.title.alternative | Specific features in designing fast-speed railway routes | |
dc.type | Kitos konferencijų pranešimų santraukos / Other conference presentation abstracts | |
dcterms.accessRights | Puslapiai: 46 (liet. k.), 120 (angl. k.)
Programa ir santraukos | |
dcterms.references | 0 | |
dc.type.pubtype | T3 - Kitos konferencijos pranešimo tezės / Other conference presentation abstracts | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Aplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 004 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering | |
dc.subject.lt | geležinkeliai | |
dc.subject.lt | bėgių parametrai | |
dc.subject.lt | greitieji keleiviniai traukiniai | |
dc.subject.en | railways | |
dc.subject.en | fast-speed train | |
dc.subject.en | parameters of railroad lanes | |
dcterms.sourcetitle | 2-osios Tarptautinės konferencijos "Miesto inžinerija ir aplinka" programa = 2nd International Conference "Civil Engineering and Environment" program. Vilniaus technikos universitetas, 1996 m. rugsėjo 26-27 d. | |
dc.publisher.name | Technika | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.elaba | 33997443 | |