Europos Sąjungos direktyviniai dokumentai, nagrinėjantys neformalųjį tęstini suaugusiųjų švietimą
Abstract
Lietuvoje vyksta spartūs ekonominiai ir socialiniai pokyčiai, todėl labai svarbu, kad žmonės laiku gautų informaciją ir ją panaudotų, kad įgytų naujų kompetencijų. Visų švietimo priemonių tikslas – kurti veiksmingą ir darnią, visiems prieinamą tęstinio profesinio mokymo ir švietimo sistemą, kuri užtikrintų darbo jėgos darbo rinkos poreikių atitikimą ir sudarytų sąlygas mokytis visą gyvenimą. Pasaulyje aukščiausios kokybės prekė yra naujausia informacija, žinios, įgūdžiai. Itin daug dėmesio turi būti skiriama visų darbuotojų profesiniams ir bendriesiems gebėjimams ugdyti: naujoms technologijoms perimti, laikytis kokybės standartų, puoselėti aplinką, iniciatyvumą, kompiuterinį raštingumą, verslumą, bendravimą, taip pat išsaugoti kraštovaizdį, etninę kultūrą. Tik nuolatinis kvaliikacijos tobulinimas ir persikvaliikavimas gali užtikrinti sėkmingą ilgalaikę veiklą. Visiems prieinamas, daugumos poreikius atitinkantis, nuoseklus ir efektyvus visų gyventojų švietimas užtikrins sėkmingą Lietuvos Respublikos raidą. There arerapid economic and social changes happening in Lithuania. In order for people to adjust to new farming conditions, it is very important to acquire and use actual information, to gain new competences. herefore the purpose of all educational measuresis to create an eicient and harmonious continuous training and educational system which would be generally available, which wouod ensure that labour force meets the requirements of labour market and which provides an opportunity to lifelong learning. The most valuable products are actual information, knowwledge, skills. Special attention should be drawn, to professional training and common education of all the employed. Knowledge in application of new technologies, learning about meeting the standards of quality, understanding environmental issues and importance of preserving landscape and cultural heritage, improving skills of initiativeness, business, and communication. Only continuous improvement of qualiication and re-qualiication can assure lasting activities. Without continuous and efective education of all the population, which is generally available and meets the demands of vast majority, seccessful development of Lithuanian Republic is impossible.