Studentų mokslinėje kalboje vartojamų skolinių analizė
Santrauka
Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, atsirado daugiau galimybių gimtajai kalbai norminti ir ugdyti. Natūralu, kad itin daug dėmesio skiriama viešajai, oicialiajai valstybinei kalbai, nes į ją lygiuojasi ir iš jos mokosi visa pasyvioji visuomenės dalis. Taisyklinga turėtų būti viskas, kas oicialu. Taisyklingos kalbos mokymo pradžia – mokykloje, pagrindas – universitete, mokantis mokslo, profesijos, specialybės kalbos, taigi šioms institucijoms tenka didžiausia atsakomybė, dedant taisyklingos kalbos pamatus kiekvienam kalbos vartotojui. Valstybinės kalbos politikos 2003–2008 m. gairėse pabrėžiama, kad kalba yra tautos išlikimo garantija, todėl aukštosiose mokyklose reikia ne tik tobulinti kalbos dėstymą, bet ir stiprinti kalbinę-kultūrinę savimonę, diegti modernius kalbos normų sklaidos būdus. „Specialybės kalbos kultūros“ kurso studijos yra įtrauktos į visų aukštųjų mokyklų studijų programas, jos pagrindas – studentų profesiniai poreikiai ir kalbos funkcijos. Neabejotina, jog kalbos pamatas yra leksika, tad norint išugdyti norminę specialybės kalbą būtina ugdyti studentų taisyklingo žodyno vartojimo įgūdžius. Since reconstruction of independance of Lithuania more possibilities for educating and standardising native language has appeared. Obviously, oicial, public national language gains the most interest as it is a standard to learn from for passive part of society. Everything that is oicial should be correct. The beginings of teaching correct language is at school, the backgruond is at university, where academic, Professional language is learnt. Therefore these institutions are most responsible for foundation of correct language of everyone who uses it. In landmarks for national langauge policy for 2003-2008 year there is emphasized that language relects culture and attitude of society, that language is an indispensable part of national spiritual culture, national identity and a guarantee for survival of nation. Therefore at highschool not only teaching language should be improved, but also reinforcing lingual cultural consciousness and applying modern ways of spreading norms of language. „Speciality language culture“ course studies are included in every highschool program. Its basement is Professional needs of students and functions of language. No doubt, the basement of language is vocabulary, therefore a vocabulary that corresponds to norms of language is necessary for educating correct speciality language.