• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

On e-textbooks quality model and evaluation methodology

Thumbnail
Data
2013
Autorius
Kurilov, Jevgenij
Sėrikovienė, Silvija
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
The paper aims to analyse and propose e-textbooks and other learning objects (LOs) quality evaluation methodology, i.e., quality model, and simple and effective expert evaluation methods, thus improving solution of educational tasks using informatics engineering methods. Qualitative learning material is one of the main factors of learning quality. Therefore, evaluation of e-textbooks and other LOs quality is one of the most relevant education problems. The problem is relevant for all participants of the educational sector – for educational institutions (e.g. schools) that have to select qualitative learning material for their needs, for education policy makers who need clear quality criteria while implementing e-textbooks and other LOs tenders, for authors of learning material (e.g. publishers) who need to know quality requirements to create e-textbooks and other LOs etc. It is obvious that some e-textbooks and other LOs could be very qualitative against some quality criteria, and the others – against the other criteria, and vice versa. Therefore, e-textbooks and other LOs quality evaluation is a typical case where one should apply multiple criteria decision analysis (MCDA) theory. In the work, MCDA principles are applied to create an objective rank of LOs alternatives according to their quality, and to evaluate each alternative’s quality against ”ideal” quality. In the work, e-textbooks and other LOs reusability and quality criteria system (i.e. model) is presented, as well as created expert quality evaluation method based on fuzzy numbers theory.
Paskelbimo data (metai)
2013
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/122864
Kolekcijos
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis