Multi-objective optimization in location theory with a simulation for a department store
Data
2008Autorius
Brauers, Willem Karel M.
Zavadskas, Edmundas Kazimieras
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Many methods for normalization in multi-objective optimization are rooted in subjectivity. It is namely the case with the use of weights such as in the additive methods with weights. Also, Reference Point Methods rests on subjective opinions, this time expressed in scores. The MOORA method (Multiple Objectives Optimization by Ratio Analysis) avoids subjectivity at least for discrete analysis. MOORA has as base on the one side ratio analysis, on the other side reference point analysis but with ratios. In the first part dimensionless numbers originate from a non-subjective analysis inside the existing system. In the second part reference point analysis becomes non-subjective through a threefold approach. First, the starting points are the ratios found in the first part. Secondly, the reference point obtains as coordinates existing coordinates of the alternatives (Maximal Objective Reference Point). Thirdly, the distances to the reference point are measured in the most effective way; the solution is almost unique and if necessary consumer sovereignty is fully respected. A simulation on the location of department stores demonstrates the differences between weights, scores and the MOORA method. Daugumoje normalizavimo metodų skirtų daugiatiksliam optimizavimui yra įsišaknijęs subjektyvumas. Tai yra glaudžiai susiję su svorių naudojimu, kaip pavyzdžiui adityviniame metode. Atskaitos taško metodai remiasi subjektyviomis nuomonėmis, šiuo atveju išreikštomis balais. MOORA metodas (Daugiatikslis optimizavimas remiantis santykių analizę) išvengia subjektyvumo bent jau per diskretišką analizę. MOORA metodo pagrindą sudaro iš vienos pusės santykių analizę, iš kitos puses atskaitos taško analizę su santykiais. Pirmoje dalyje bedimensiniai skaičiai atsiranda iš nesubjektyvios analizės jau egzistuojančioje sistemoje. Antroje dalyje charakteristikų taškų analizė tampa nesubjektyvi dėl trigubo priartėjimo. Pirma, pradžios taškas yra santykiai, rasti pirmoje dalyje. Antra, atskaitos taškas gaunamas kaip egzistuojančių alternatyvų koordinatės (Maksimalaus objektyvumo atskaitos taškas). Trečia, atstumas iki atskaitos taško yra matuojamas pačių efektyviausiu būdu; sprendimas yra beveik unikalus ir vartotojo suverenitetas yra visiškai gerbiamas. Universalinės parduotuvės vietos vaizdavimas pademonstravo skirtumą tarp svorių, vertinimų ir MOORA metodo.