dc.contributor.author | Lingaitis, Leonas Povilas | |
dc.contributor.author | Katkus, Alfonsas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T17:29:57Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T17:29:57Z | |
dc.date.issued | 1998 | |
dc.identifier.other | (BIS)VGT02-000019296 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/123837 | |
dc.description.abstract | Traukos priemonės teršia aplinką nuodingais variklių deginiais. Šiame straipsnyje plačiau nagrinėjamos emisijos, kurias j atmosferą su deginiais išmeta šilumvežių varikliai šių emisijų poveiKis žmogui bei žalingo poveikio mažinimo priemonės. Atsižvelgiant j bendrą leistiną toksiškų komponentų koncentracijos laipsnį deginiuose, pateikta toksiškų medžiagų skaičiavimo metodika. Aprašytos pagrindinės dyzelinių variklių išmetamų dujų toksiškos medžiagos (CO, NOx, CH1, SO2 ir kietosios dalelės) bei jų poveikis aplinkai. Nustatyta traukos riedmenų su dyzeliniais varikliais išmetamų deginių lyginamoji tarša esant skirtingiems variklio darbo režimams (tuščia eiga, 0,25Nmaks, 0,5 Nmaks, 0,75Nmaks, čia Nmaks - maksimalus variklio galingumas). Pateikiamos šilumvežių dyzelių atmosferos taršos mažinimo priemonės. Jos suskirtytos j 3 grupes: esamų vanklių konstrukcijos tobulinimas, deginių neutralizavimo sistemų kūrimas ir alternatyvių degalų naudojimas. Norint tinkamai kontroliuoti šiuos procesus, būtina pagal atskirus komponentus ir sumines normas suvienodinti išmetamų j orą teršalų kiekio apskaičiavimo metodiką. | lit |
dc.description.abstract | Te impact on man's health of hazardous emissions from locomotive engines are short decried in this topic. The amount of poisonous CO, NOx, HC, solid parts in engine's exhaust gases are presented on various diesel locomotives operation load regimes: idle, 0.25Nmax, 0.5Nmax and 0.75Nmax (where Nmax - maximum diesel engine power). The formula to calculate general amount of poisonous emissions taking into consideration separate substance concentration is given. The construction and organization means to reduce the toxicity of diesel locomotives exhaust gases are considered. | eng |
dc.format.extent | p. 227-232 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.title | Ekologinės geležinkelio traukos riedmenų plėtros problemos | |
dc.type | Straipsnis recenzuotame konferencijos darbų leidinyje / Paper published in peer-reviewed conference publication | |
dcterms.references | 4 | |
dc.type.pubtype | P1d - Straipsnis recenzuotame konferencijos darbų leidinyje / Article published in peer-reviewed conference proceedings | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Transporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dcterms.sourcetitle | Tausojanti plėtra sisteminiu požiūriu: tarptautinės konferencijos (Palanga, 1997 m., rugsėjo 25-28 d.) pranešimų rinkinys / Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijos Higienos institutas | |
dc.publisher.name | Higienos institutas | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.elaba | 3873228 | |