Rusiško nelygumų matavimo prietaiso PKRS-2u kalibravimo pagal tarptautinio nelygumų indekso (IRI) skalę tyrimai
Santrauka
Kelio dangos nelygumai yra vienas svarbiausių veiksnių eismo kokybei bei kelio naudotojų išlaidoms ar santaupoms nustatyti. Dangos nelygumo parametras nuolatos laikomas įvairiuose transporto ekonominiuose skaičiavimuose. Valstybinė įmonė „Transporto ir kelių tyrimo institutas” dangų nelygumams matuoti naudoja Rusijoje pagamintų dinamometrinj smūgiomatj PKRS-2u. Šis smūgiomatis dažniausiai naudojamas asfaltinių o dabar ir žvyro dangų nelygumams matuoti. Iekonominiais žvyrkelių dangos tobulinimo efektyvumo Lietuvoje tyrimais nustatyta, kad nelygumų matavimo prietaiso PKRS-2u rodnienys gerokai viršija tikruosius tarptautinio nelygumų indekso (IRI) rodmenis. Tiksliam dinaminio dangos nelygumų matavimo prietaiso PKRS-2u ir tarptautinio nelygumų indekso (IRI) koreliacijos koeficientui nustatyti buvo naudojamas Transporto tyrimų laboratorijos (Didžioji Britanija) sukurtas nelygumų matavimo prietaisas MERLIN. Tyrimais buvo siekiama nustatyti priklausomybę tarp rusiškos nelygumų skalės ir tarptautinio nelygumų indekso atskirai asfaltinėms bei žvyro dangoms. Be šių pagrindinių tikslų taip pat buvo nustatoma dinaminio nelygumo matuoklio vilkimo greičio bei palaidų akmens medžiagų, esančių ant žvyro dangos, jtaka matavimų rezultatams. Precise metering of the road pavement roughness is the most important factor for accurate assessment for road users ride quality and monetary evaluation of their costs and benefits. Lithuanian Transport and Road Research Institute (TRRI) has Russian-made bump integrator, which is used for measurement of the roughness of paved (mostly) and gravel (recently) surfaces. The research of Economic Feasibility of Laying Hard Surface on Gravel Roads in Lithuania has shown, that results of the Institute's roads roughness metering device significantly overstates actual IRI. UK's Transport Research Laboratory's MERLIN roughness metering device was used for the calibration research. Analysis was done separately for asphalt and gravel pavements with the aim to build the linear regressions in both cases. Research of the influence of metering speed and influence of loose material on gravel surfaces were done beside the main research objective.