Show simple item record

dc.contributor.authorPetkutė-Budrė, Rūta
dc.date.accessioned2023-09-18T17:47:38Z
dc.date.available2023-09-18T17:47:38Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1822-430X
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000021083
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/126080
dc.description.abstractThe communicative approach to language teaching reflects social tendencies of the period. The open and liberal ideas of the 20th and 21st century have challenged standard models of language teaching and changed the understanding of the teacher’s competences. The article hypothesizes a strong correlation between the language teacher’s expertise in communication and quality of the communicative language teaching. In order to better account for the communicative approach, it is said that the language teacher needs to enrich the communicative competence. The article also raises the question of the relevance of the communicative competence of the language teacher, as well as discusses the insufficient treatment of the issue in comtemporary Lithuanian academic environment.eng
dc.description.abstractKomunikacinio metodo taikymas, mokant užsienio kalbų, atspindi laikmečio pažangias socialines tendencijas. Atviros ir liberalios XX ir XXI a. idėjos, mesdamos iššūkį tradiciniams kalbų mokymo modeliams, suformavo naują požiūrį į kalbos mokytojo kompetencijas. Šiame straipsnyje daroma prielaida, jog egzistuoja aiški sąveika tarp kalbos mokytojo komunikacinės kompetencijos ir kokybiško komunikacinio kalbos mokymo. Teigiama, jog, norint pateisinti komunikacinio metodo principus, kalbos mokytojui būtina tobulinti savo komunikacinę kompetenciją. Šiame straipsnyje yra keliamas klausimas dėl kalbos mokytojo komunikacijos kompetencijos aktualumo ir siekiama apibrėžti šios temos problematiką šiandieninėje Lietuvos akademinėje terpėje.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 77-84
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyUlrich's Web (nenaudotinas)
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.relation.isreferencedbyMLA
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/coactivity.2010.17
dc.titleThe communicative competence of the language teacher?
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references11
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyHumanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button
dc.subject.researchfieldH 004 - Filologija / Philology
dc.subject.ltKomunikacinė kompetencija
dc.subject.ltKomunikacinis metodas
dc.subject.ltKalbos mokytojas
dc.subject.ltTarpdisciplininis požiūris
dc.subject.ltBendravimas
dc.subject.ltDialogas
dc.subject.ltProfesinis tobulėjimas
dc.subject.enCommunicative competence
dc.subject.enCommunicative approach
dc.subject.enLanguage teacher
dc.subject.enInterdisciplinary approach
dc.subject.enInteraction
dc.subject.enProfessional development
dcterms.sourcetitleSantalka. Filologija. Edukologija
dc.description.issuenr. 2
dc.description.volumeT. 18
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/coactivity.2010.17
dc.identifier.elaba3907342


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record