• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The communicative competence of the language teacher?

Thumbnail
Date
2010
Author
Petkutė-Budrė, Rūta
Metadata
Show full item record
Abstract
The communicative approach to language teaching reflects social tendencies of the period. The open and liberal ideas of the 20th and 21st century have challenged standard models of language teaching and changed the understanding of the teacher’s competences. The article hypothesizes a strong correlation between the language teacher’s expertise in communication and quality of the communicative language teaching. In order to better account for the communicative approach, it is said that the language teacher needs to enrich the communicative competence. The article also raises the question of the relevance of the communicative competence of the language teacher, as well as discusses the insufficient treatment of the issue in comtemporary Lithuanian academic environment.
 
Komunikacinio metodo taikymas, mokant užsienio kalbų, atspindi laikmečio pažangias socialines tendencijas. Atviros ir liberalios XX ir XXI a. idėjos, mesdamos iššūkį tradiciniams kalbų mokymo modeliams, suformavo naują požiūrį į kalbos mokytojo kompetencijas. Šiame straipsnyje daroma prielaida, jog egzistuoja aiški sąveika tarp kalbos mokytojo komunikacinės kompetencijos ir kokybiško komunikacinio kalbos mokymo. Teigiama, jog, norint pateisinti komunikacinio metodo principus, kalbos mokytojui būtina tobulinti savo komunikacinę kompetenciją. Šiame straipsnyje yra keliamas klausimas dėl kalbos mokytojo komunikacijos kompetencijos aktualumo ir siekiama apibrėžti šios temos problematiką šiandieninėje Lietuvos akademinėje terpėje.
 
Issue date (year)
2010
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/126080
Collections
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister