Šiuolaikinių dyzelinių automobilių variklių kietųjų dalelių filtrų regeneracijos problemos
![Thumbnail](/bitstream/handle/123456789/126391/age_Vol42_No2-3_196-203_Pukalskas.pdf.jpg?sequence=3&isAllowed=y)
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2010Autorius
Pukalskas, Saugirdas
Matijošius, Jonas
Žuraulis, Vidas
Sadauskas, Vigilijus
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Norint tenkinti EURO 5 aplinkosaugos standarto reikalavimus daugelis automobilių gamintojų savo gaminamuose dyzeliniuose automobiliuose montuoja kietųjų dalelių filtrą, sumažinantį suodžių kiekį išmetamosiose dujose. Automobilio eksploatacijos i metu filtre prisikaupia kietųjų dalelių ir jis užsikemša. Išsivalo ši sistema automatiškai -vykstant savaiminei regeneracijai. Daugelio automobilių regeneracijos procesas vyksta tuomet, kai į variklio cilindrus degimo takto pabaigoje įpurškiama papildoma porcija dyzelino. Šis dyzelinas nesudega cilindre, bet patenka į išmetimo sistemą ir kietųjų dalelių filtrą, kuriame jis užsidega ir pakelia temperatūrą. Tačiau toks naudojamas būdas sukelia nepageidaujamus reiškinius - papildomai purškiamas dyzelinas, kai stūmoklis yra netoli apatinio rimties taško, patenka ant cilindro sienelių ir dalis jo nuteka į variklio karterį, atskiesdamas variklinę alyvą. Dėl to blogėja alyvos eksploatacinės savybės, trumpėja jos keitimo intervalas ir, savaime suprantama, didėja išlaidos automobilio aptarnavimui. Šiame darbe atliktas dyzelinio automobilio Fiat Doblo, turinčio kietųjų dalelių filtrą, variklio alyvos kokybės eksploatacijos metu tyrimas, kurio metu nustatyta, kad įvykus regeneracijai variklinės alyvos pliūpsnio temperatūra staigiai sumažėja. In order to meet Euro 5 environmental standards, many car manufacturers produces diesel cars with particulate filter, which reduces the amount of soot in the exhaust gases. During vehicle maintenance the particulate filter fouls because of hard particle. This system is cleared automatically - through self-regeneration. Many automobile regeneration processes when extra portion of diesel are injected in engine cylinders at the end of combustion stroke. This diesel does not burn in cylinder, but falls into the exhaust system and the particulate filter, where it ignites and raises filters temperature. However, such a method used causes adverse effects - extra injected diesel, when the piston is near bottom dead point, falls on the cylinder wall and part of fuel gets into the crankcase, attenuating motor oil. As a result, the oil characteristics deteriorates, decreases the range of exchange and, of course, rise costs of vehicle maintenance. In this research was investigated the variation of motor oil quality of diesel vehicle Fiat Doblo with a particulate filter during maintenance. It was found that after regeneration the flashpoint of motor oil sharply reduces.