Assessment of e-services and their systems
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2010Autorius
Ostašius, Egidijus
Petravičiūtė, Živilė
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
The periodic evaluation (or self-evaluation) of e-services is challenged in the need of assessment in what sophistication level the e-service is at the current moment. This paper presents the e-service evaluation model for the assessment and comparison of e-services in public sector and their systems. The e-service evaluation model will assist the authorities and other organizations to assess the maturity and complexity of the e-services provided, and the systems that support these services. It should be helpful in comparing of e-services with other e-services or the same e-services provided by other organizations in the country and/or with other countries. The e-service model is based on the Reference Model for Service Oriented Architecture. The hierarchical structure of evaluation criteria that is the basis of the e-service evaluation model is presented. Kita viešųjų paslaugų ypatybė yra ta, kad jų veiklos procesai apima ne vienos, o keleto skirtingų organizacijų veiksmus, reikalingus išsamiai realizuoti paslaugas (pavyzdžiui, teikiant paslaugas turi būti surinkti dokumentai, duomenys iš įvairių organizacijų arba priimami sprendimai skirtingose organizacijose, kad būtų įvykdytos teikiamos paslaugos sąlygos). Trečia viešųjų paslaugų ypatybė yra ta, kad jas reglamentuojantys teisiniai ir norminiai dokumentai skirtingų žmonių, dalyvaujančių paslaugų veiklos procesuose, gali būti interpretuojami skirtingai. Perkeliant šias paslaugas į elektroninę erdvę, dažnai projektavimo fazėje veiklos procesų automatizavimas nėra vienintelis galimas sprendimas. Kartu turi būti peržiūrimi ir tobulinami norminiai dokumentai, perprojektuojami ir perorganizuojami veiklos procesai, tam, kad būtų pasiekti galutiniai tikslai, suformuluoti e. paslaugoms. Galiausiai visa tai įtakoja naujų veiklos scenarijų, tvarkų, reglamentų, e. paslaugų modelių kūrimą. E. paslaugų modelių panaudojimas paslaugoms ir jas realizuojantiems veiklos procesams aprašyti, jiems apibendrinti padeda kokybiškiau ir efektyviau kurti pačias e. paslaugas. Panaudojant šiuos modelius, e. paslaugos paprastai yra tobulinamos taikant naujas technologijas, standartus ir mokantis iš gerosios praktikos, patirties pavyzdžių. Be to, šie modeliai gali būti panaudoti kuriant priemones ir metodus, kurie taikomi vertinant tiek kuriamas, tiek ir jau sukurtas e. paslaugas, jų išvystymo brandą ir jas realizuojančias sistemas skirtingais būdais ir pjūviais. Tokie vertinimai gali būti atliekami organizacijoje trečiųjų šalių arba patiems vykdant e. paslaugų įsivertinimus toje pačioje organizacijoje. [...]