• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The main factors determining the choice of self-presentation strategies in negotiations and business meetings

Thumbnail
Date
2010
Author
Mažeikienė, Aistė
Peleckienė, Valentina
Peleckis, Kęstutis
Metadata
Show full item record
Abstract
Factors determining the choice of self-presentation strategies are divided into three basic groups: individual personal factors, inter-individual factors, situational (of social environment) factors, which may be conditionally attributed to the outside factors. All these factors are closely interconnected and interacting not only during the presentation, but also when selecting goals and ways to achieve them. Thus, first of all it should be necessary to define stimuli affecting the person’s motivation for creating his own image in publicity and including not only the choice of a desirable image, but also a decision about what forms of behaviour are the most suitable for developing such an image, i.e. to select self-presentation strategies. It is also important to take into account some outside situational factors and the existing in the society social norms, which could influence the presentation planning and performance.
 
Prisistatymo strategijų pasirinkimą apsprendžiančius veiksnius galima suskirstyti į tris pagrindines grupes: asmeniniai (individualūs) veiksniai, tarpasmeniniai veiksniai ir išoriniai situaciniai (arba socialinės aplinkos veiksniai). Visi šie veiksniai yra glaudžiai susiję tarpusavyje ir sąveikauja ne tik prisistatymo metu, tačiau turi įtakos ir prisistatymo tikslų bei būdų jiems pasiekti pasirinkimui. Taigi, pirmiausia būtina apibrėžti tai, kas veikia asmens motyvaciją kurti įvaizdį viešumoje ir apima ne tik siekiamo sudaryti įvaizdžio pasirinkimą, tačiau ir sprendimą, kokios elgesio formos būtų tinkamiausios šio įvaizdžio kūrimui, t. y. sprendimui kokias prisistatymo strategijas pasirinkti. Taip pat yra svarbu atsižvelgti į visumą išorinių situacinių veiksnių, bei į visuomenėje egzistuojančias socialines normas, kurios gali turėti įtakos prisistatymo planavimui ir jo realizavimui.
 
Issue date (year)
2010
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/126946
Collections
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources [7946]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister