LEAN metodo taikymo studijų procese galimybių vertinimas: studentų požiūrio tyrimas
Abstract
LEAN metodologija buvo sukurta gamyboje, tačiau laikui bėgant ją įsisavino ir paslaugų sektorius, kurio dalimi yra ir aukštasis mokslas. LEAN tapo bendriniu terminu ir intensyvių mokslinių tyrimų objektu. Tinkamas mokymas ir įgūdžių formavimas, kartu veiksmingai reaguojant į iškilusias problemas, gali sumažinti ir pašalinti įtampą, kuri atsiranda darbe susiduriant su jomis. Laikui bėgant keičiasi įmonių žinios ir supratimas apie LEAN, o ir pati LEAN koncepcija bei metodai nuolat evoliucionuoja. Juk LEAN procesas yra paremtas nuolatiniu nenutrūkstamu tobulėjimu, o tai svarbu ir aukštajame moksle. Šiame straipsnyje bus nagrinėjama LEAN organizacijos kultūra ir principai teoriniu aspektu, bei atliktas studentų nuomonių kiekybinis tyrimas, siekiant identifikuoti LEAN taikymo galimybes studijų procese. LEAN‘s methodology has been developed in manufacturing, but over time, it has also been absorbed by the service sector, which includes higher education. LEAN has become a generic term and a subject of intense research. Proper training and skill development, while effectively responding to the problems that may arise, can reduce and eliminate the tension that comes with working with them. Over time, company knowledge and understanding of LEAN are changing, and LEAN‘s concept and methods itself are constantly evolving. After all, the LEAN process is based on continuous development, which is important in higher education. In this article will be analyzed the culture and principles of the LEAN organization from a theoretical point of view, as well as the resaults of quantitative study of student opinions in order to identify the possibilities of applying LEAN in the study process will be given.