The criteria for identifying the quality of passengers’ transportation by railway and their ranking using AHP method
Santrauka
Also, the calculation methods demonstrating the results of the survey are provided in this work. One more point such as the data elicited from the respondents who took part in the survey (i.e. passengers from the train running on the international route Vilnius–Moscow) and experts (i.e. service staff of the already mentioned train and representatives of the administration staff from the Joint-Stock Company ‘Lithuanian Railways’ (AB ,,Lietuvos geležinkeliai“) is analyzed. Finally, the conclusions for improving the quality for passenger transportation by Lithuanian railways are given. Pateiktas skaičiavimo pavyzdys, susisteminti bei apdoroti anketiniai respondentų (keleivių, važiavusių tarptautinio maršruto Vilnius–Maskva traukiniu) ir ekspertų (tarptautinių maršrutų traukinius aptarnaujančio personalo ir AB "Lietuvos geležinkeliai“ Keleivių vežimo direkcijos administracijos darbuotojų) apklausos duomenys, atlikta jų nuomonių analizė. Straipsnio pabaigoje pateikiamos tyrimais pagrįstos išvados keleivių vežimų (kelionės traukiniu) Lietuvos geležinkeliais kokybei gerinti.