Informacinių technologijų panaudojimas mokant VGTU studentus užsieniečius lietuvių kalbos kaip svetimosios
Santrauka
Lietuvos universitetai gyvena naują visuomenės pokyčių, globalizacijos ir milžiniškos technologijų plėtros laikotarpį, kuriame įgyvendinama nemažai aktualių tarptautinių programų. Viena iš tokių yra aukštajam mokslui skirta tarptautinė programa Erasmus, kurios tikslas – stiprinti europinį bendradarbiavimą, skatinti studentų ir dėstytojų mobilumą, taip pat aukštojo mokslo institucijų ir įmonių bendradarbiavimą. Pagal Erasmus mainų programą iš užsienio į Vilniaus Gedimino technikos universitetą (VGTU) atvykusiems studentams stengiamasi suteikti progą Lietuvoje gauti geriausios mokslinės, kalbinės, kultūrinės ir švietėjiškos patirties. Tam labai padeda į mokymosi procesą diegiamos informacinės technologijos (IT), kurios atveria puikią galimybę ne tik išmokti naujų kalbų, bet ir nepaisant kultūrinių skirtumų bendrauti. Kompiuterinės kalbų mokymo priemonės yra šiuolaikinė, efektyvi, lanksti alternatyva tradiciniam mokymuisi auditorijose ir papildoma priemonė, leidžianti didinti studijų efektyvumą. Straipsnyje pristatoma el. kalbų mokymosi programa “First Steps of HERMES”, aptariami jos valdymo būdai, įvertinamos virtualios mokymosi aplinkos galimybės ir apibendrinami bandomojo programos teikimo VGTU rezultatai. Lithuanian universities are currently undergoing a novel period of social changes, globalization and rapid technological development. A substantial body of relevant international programmes are being implemented. One of them is Erasmus – an international higher education programme aiming to strengthen cooperation at the European level and promote the mobility of students and lecturers, as well as to enhance the interaction between enterprises and higher education institutions. Vilnius Gediminas Technical University attempts to provide foreign Erasmus students with the best scientific, linguistic, cultural and educational experiences. For this purpose, the use information technologies in learning processes proved to be very helpful by opening a unique possibility to learn new languages and to communicate despite cultural differences. Computer aided language teaching tools are modern, effective and flexible alternatives to traditional learning in auditoriums and serve as auxiliary means to increase the effectiveness of studies. The article presents an e-learning programme “First Steps of HERMES” for learning languages. The management of the programme is discussed, the possibilities provided by online learning are assessed and the results of the pilot offering of the programme to VGTU are summarized.