• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Human resource in the public sector: education and training systems for public administration specialists

Thumbnail
Date
2010
Author
Chlivickas, Eugenijus
Melnikas, Borisas
Metadata
Show full item record
Abstract
The main aim of this publication is, by applying methods and models of strategic management, to reveal tendencies in the development of human resources potential in conditions of social, economic and technological advancement, to offer promising theoretical models for the development of the potential of human resources in the public sector relevantly to the new needs emerging in the EU space, as well as is to formulate and ground the main principles of public administration specialist development, education and training and to describe an original public administration specialist development model based on the implementation of the ideas of knowledge based society creation , of the ideas of internationalization of the education and training systems, of the ideas of life - long learning and networking in the global space.
 
Pažymėta, kad tiek vadybos ir administravimo specialistų apskritai, tiek ir viešojo administravimo specialistų ugdymo, rengimo, mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo procesai gana dažnai vykdomi neteikiant reikiamo dėmesio šiuolaikiškam metodiniam pagrindimui. Praktikoje gana dažnai ignoruojami esminiai principai, atspindintys specialistų kompetencijų ir kvalifikacijos formavimo logiką bei specialistų potencialo kokybės standartus. Straipsnyje atskleisti šiuolaikiniai poreikiai modernizuoti viešojo administravimo specialistų ugdymo, rengimo, mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemas, parodyti atitinkami prioritetai, numatant realiai įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą idėjas, stiprinti universitetinių studijų bei profesinių mokymų grandžių sąveiką, aktyvinti studijų, mokymų, projektinės ir konsultacinės veiklos, taip pat mokslinių tyrimų integraciją j viešajame sektoriuje bei viešojo administravimo institucijose vykdomus reformų procesus bei į viešojo administravimo institucijose vykdomų funkcijų ir į rengiamų bei priimamų valdymo sprendimų paruošimo ir pagrindimo procesą [].
 
Issue date (year)
2010
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/131029
Collections
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister