Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorMermod, Aslı Yüksel
dc.contributor.authorDudzevičiūtė, Gitana
dc.date.accessioned2023-09-18T18:44:35Z
dc.date.available2023-09-18T18:44:35Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1611-1699
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000023119
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/131323
dc.description.abstractThis paper examines the relationship between consumer confidence, economic growth and retail sales for selected countries employing frequency domain analysis. Our methodology includes the causality test developed by Breitung and Candelon (2006) which improves the methodology of Geweke (1982) and Hosoya (1991). We focus on the causality tests across frequency bands as well as the usual Granger causality tests. Especially for the emerging countries the causality goes from the economic growth to consumer confidence but not vice versa. This argument basically supports the findings of Güneş and Uzun (2010) as well as Balkytė and Tvaronavičienė (2010), which claim that in emerging countries consumers are not able to trigger the economic growth with their confidence due to their subsistence level of income. Besides, causality from consumer confidence to retail sales, which is a proxy for the consumer expenditures, is detected. As in Basdas and Çelik (2010), we also obtain significant differences whenever the frequency domain causality tests are employed instead of usual Granger causality tests in time domain.eng
dc.description.abstractStraipsnyje nagrinėjamas ryšys tarp vartotojų pasitikėjimo, ekonomikos augimo ir mažmeninės prekybos pasirinktose dvylikoje Europos šalių, taikant dažnių analizės metodą. Vartotojų pasitikėjimo rodiklis traktuojamas kaip vienas pagrindinių ekonomikos rodiklių, padedančių priimti svarbius investicinius ir verslo sprendimus tiek trumpalaikėje, tiek ilgalaikėje perspektyvoje. Tyrimo objektas susijęs su ryšio tarp vartotojų pasitikėjimo, ekonomikos augimo ir mažmeninės prekybos nustatymu tiek tarp išsivysčiusių, tiek mažiau ekonomiškai išsivysčiusių Europos šalių. Tyrimo metodologija apima Breitung ir Candelon (2006) priežastingumo testą, kuris patobulina ir papildo Geweke (1982) ir Hosoya (1991) siūlomus tyrimų metodus. Kylanti šalių ekonomika lemia vartotojų pasitikėjimą, o ne atvirkščiai. Šis argumentas iš esmės patvirtina Güneş ir Uzun (2010) bei Balkytės ir Tvaronavičienės (2010) ankstesnių tyrimų išvadas, kad augančios ekonomikos šalyse vartotojų pasitikėjimas dėl pajamų lygio neturi įtakos ekonomikos augimui. Atliekant tyrimą nustatytas priežastingumo ryšys tarp vartotojų pasitikėjimo ir mažmeninės prekybos kaip vieno iš pagrindinių vartojimą charakterizuojančių rodiklių.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 589-602
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyCentral & Eastern European Academic Source (CEEAS)
dc.relation.isreferencedbyBusiness Source Complete
dc.relation.isreferencedbySocial Sciences Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.source.urihttp://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.3846/16111699.2011.599406
dc.titleFrequency domain analysis of consumer confidence, industrial production and retail sales for selected European countries
dc.title.alternativeVartotojų pasitikėjimo, pramoninės gamybos ir mažmeninės prekybos dažnių analizė pasirinktose Europos šalyse
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references38
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionMarmara University, Istanbul
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.ltVartotojas
dc.subject.ltPasitikėjimas
dc.subject.ltRyšys
dc.subject.ltAnalizė
dc.subject.ltEkonomika
dc.subject.enConsumer confidence
dc.subject.enCausality analysis
dc.subject.enFrequency domain analysis
dc.subject.enBreitung and Candelon test
dcterms.sourcetitleJournal of business economics and management
dc.description.issueno. 4
dc.description.volumeVol. 12
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi2-s2.0-84863992637
dc.identifier.doi000297379400002
dc.identifier.doi10.3846/16111699.2011.599406
dc.identifier.elaba3951473


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą