Miestų transporto srautų modeliavimas
Abstract
Transporto srautų augimas tapo viena svarbiausių Lietuvos miestų plėtros bei funkcionavimo problemų, darančių įtaką miestų aplinkos ir gyvenimo kokybės būviui. Siekiant tobulinti susisiekimo sistemos infrastruktūrą dažnai susiduriama su dilema, kurį variantą pasirinkti, t. y. kuris iš jų bus efektyvesnis ir ekonomiškesnis. Tokius sprendimus galime priimti tik panaudodami transporto srautų modeliavimo metodus ir atitinkamą programinę įrangą. Transporto srautų modeliavimas skiriamas į du iš esmės besiskiriančius lygmenis: makro- ir mikrotransporto srautų modeliavimus. Taikant makromodelius statiškai siekiama prognozuoti kelionių skaičių mieste ir kelionių pasiskirstymą gatvių tinkle. Mikromodeliai leidžia labai tiksliai modeliuoti automobilių elgseną lokaliame miesto gatvių tinkle. Kiekvienas iš šių lygmenų yra sietinas su tam tikrais duomenų poreikiais, kuo smulkesnis lygmuo – tuo daugiau duomenų reikia esamai situacijai aprašyti. Vėliau remiantis esama situacija kuriami infrastruktūros plėtros variantai ir lyginami taikant ekonominės analizės metodus. Minėti metodai leidžia vertinti atskiras miestų plėtros koncepcijas susisiekimo sistemos kokybės požiūriu, pagrįsti atskirus miesto plėtros variantus miesto struktūros požiūriu (žemės naudojimas), pateikti siūlymus dėl miesto susisiekimo tinklo plėtros ir galutinių atskirų objektų konfigūracijos ir (ar) suplanavimo.