VGTU ir LTU pirmo kurso studentų fizinio išsivystymo, fizinio parengtumo ir funkcinio pajėgumo rodiklių lyginamoji analizė
Santrauka
Įvairių profesijų studentams fizinis parengtumas turi nevienodą reikšmę. Todėl darosi aktuali mokslinė problema ištirti skirtingo profilio aukštųjų mokyklų studentų, įstojusių į pirmąjį kursą, fizinį išsivystymą, fizinį parengtumą ir funkcinį pajėgumą, taip pat atlikti gautų tyrimo duomenų lyginamąją analizę. Svarbu sudaryti kiekvienos aukštosios mokyklos studentų fizinių ir funkcinių galių vertinimo skales. Tai padėtų kiekvienam studentui savarankiškai vertinti savo fizinę būklę, stebėti jos kaitą, taikant fizinio aktyvumo priemones, fizinę saviugdą. Buvo tiriami Lietuvos teisės universiteto Policijos fakulteto pirmo kurso studentai, 18–19 metų vyrai (įstojusieji 1998–1999 mokslo metais; n=108), ir Gedimino technikos universiteto Statybos fakulteto pirmo kurso studentai, taip pat 18–19 metų vyrai (įstojusieji 1998–1999 mokslo metais; n=101). Buvo matuojami fizinio išsivystymo rodikliai, įvertinamas fizinis parengtumas bei funkcinis pajėgumas. Mūsų tyrimai rodo, kad į aukštąsias mokyklas skirtingais laikotarpiais įstoja studentai, kurių nevienodas fizinis ir funkcinis pajėgumas, daugelio rodiklių sklaida yra didelė. Studentų fiziniam rengimui turi būti taikomos skirtingos programos, pritaikytos prie studentų individualių fizinių galių, kurias vertinti padės sudarytos vertinimo skalės.