Apskrities viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių konsultacinės veiklos plėtojimo prioritetai : studija
Data
2009Autorius
Smaliukienė, Rasa
Prakapas, Romas
Korsakienė, Renata
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Tyrimo tikslas. Atskleisti Specialistų konsultacinės veiklos, kurioje reiškiasi ekspertiniai gebėjimai, būvį ir tokios veiklos poreikį. Tyrimo techninėje užduotyje apibrėžtą studijos struktūra padiktavo tokius tyrimo uždavinius: 5. Parengti principinę regioninio steigėjo lygmens Specialistų konsultacinės veiklos organizavimo užsienio šalyse lyginamąją analizę. 6. Išnagrinėti atskirų valstybių regioninio steigėjo lygmens Specialistų konsultacinės veiklos praktiką. 7. Ištirti Lietuvos savivaldybių administracijų švietimo padalinių specialistų gebėjimus teikti konsultacines paslaugas. 8. Pateikti rekomendacijas, remiantis atskirų šalių patirtimi bei empirinio tyrimo duomenimis, apie galimybes tobulinti Lietuvos savivaldybių administracijų švietimo padalinių specialistų konsultacinę veiklą. 2 dalyje – Tyrimo teorinis pagrindimas - skirtas konsultavimo teorinei studijai. Iš esmės konsultavimas yra laikytinas paslauga, kuri teikiama organizacijoms, siekiant identifikuoti problemas, jas analizuoti, rekomenduoti šių problemų sprendimus ir esant poreikiui, padėti juos įgvendinti. Apžvelgus mokslinę literatūrą, nagrinėjančią įvairius konsultavimo aspektus, studijoje remiamasi penkiais konsultanto gebėjimus lemiančiais veiksniais: dalykine kompetencija, socialine kompetencija, kognityviniais gebėjimais, sprendimo strategija ir užduoties charakteristikomis. Pažymėtina, kad nors konsultantui keliami tam tikri formalūs išsilavinimo ar profesiniai reikalavimai, šias paslaugas geriausiai teikia tie individai, kurie yra specialiai apmokyti arba turi itin aukštą kompetenciją konsultuojamoje srityje. Tokiu būdu švietimo specialisto darbo patirtis ir vykdomos funkcijos formuoja dalykines kompetencijas, kurios nors ir sudaro prielaidas tapti ekspertu, tačiau be tinkamų tarpasmeninių gebėjimų, reikiamos sprendimo strategijos ir palankių aplinkos veiksnių nebus tinkamai išplėtotos. [...] Object of the survey: the state of consulting activity in Local Education Authorites (educational department of municipalities). Goal of the survey: to reveal the state of consulting activity by reflecting the expert skills and the need for such an activity. The structure of the study specified in the Terms of Reference, determined the following tasks of the survey: 9. To conduct a comparative analysis at regional level for Organisation of Expert Consulting Activity Abroad. 10. To analyse the Practice of Expert Consulting Activity in different countries at regional level. 11. To analyse the expert skills of the Lithuanian Local Education Authorities to render consulting services. 12. To submit recommendations based on the experience of different countries, as well as data of the empiric survey on possibilities to improve expert consulting skills of the Lithuanian Local Education Authorities. Part 2: Theoretical background. Its main objective is to provide a theoretical study of consulting. In principle, consulting is a service provided to organisations with a view to identifying and analysing the problems, finding (recommending) the ways for their resolution, and, if needed, providing assistance in the above sphere. After reviewing the scientific literature and different aspects of consulting, the authors of the study focused on five factors determining the expert skills: expert (specialist) skills, social skills, cognitive skills, decision strategy and task characteristics. Although consultants are obliged to meet certain formal education or professional requirements, consulting services are best provided by the individuals who have undergone specific training or are highly competent in the above sphere. Thus, work experience and functions of an education expert enhance expert skills, which cannot be properly developed without relevant interpersonal skills, decision strategy and favourable environmental factors. [...]