Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorSmaliukienė, Rasa
dc.contributor.authorPrakapas, Romas
dc.contributor.authorKorsakienė, Renata
dc.date.accessioned2023-09-18T18:58:13Z
dc.date.available2023-09-18T18:58:13Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.isbn9789955788089
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000024096
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/133815
dc.description.abstractTyrimo tikslas. Atskleisti Specialistų konsultacinės veiklos, kurioje reiškiasi ekspertiniai gebėjimai, būvį ir tokios veiklos poreikį. Tyrimo techninėje užduotyje apibrėžtą studijos struktūra padiktavo tokius tyrimo uždavinius: 5. Parengti principinę regioninio steigėjo lygmens Specialistų konsultacinės veiklos organizavimo užsienio šalyse lyginamąją analizę. 6. Išnagrinėti atskirų valstybių regioninio steigėjo lygmens Specialistų konsultacinės veiklos praktiką. 7. Ištirti Lietuvos savivaldybių administracijų švietimo padalinių specialistų gebėjimus teikti konsultacines paslaugas. 8. Pateikti rekomendacijas, remiantis atskirų šalių patirtimi bei empirinio tyrimo duomenimis, apie galimybes tobulinti Lietuvos savivaldybių administracijų švietimo padalinių specialistų konsultacinę veiklą. 2 dalyje – Tyrimo teorinis pagrindimas - skirtas konsultavimo teorinei studijai. Iš esmės konsultavimas yra laikytinas paslauga, kuri teikiama organizacijoms, siekiant identifikuoti problemas, jas analizuoti, rekomenduoti šių problemų sprendimus ir esant poreikiui, padėti juos įgvendinti. Apžvelgus mokslinę literatūrą, nagrinėjančią įvairius konsultavimo aspektus, studijoje remiamasi penkiais konsultanto gebėjimus lemiančiais veiksniais: dalykine kompetencija, socialine kompetencija, kognityviniais gebėjimais, sprendimo strategija ir užduoties charakteristikomis. Pažymėtina, kad nors konsultantui keliami tam tikri formalūs išsilavinimo ar profesiniai reikalavimai, šias paslaugas geriausiai teikia tie individai, kurie yra specialiai apmokyti arba turi itin aukštą kompetenciją konsultuojamoje srityje. Tokiu būdu švietimo specialisto darbo patirtis ir vykdomos funkcijos formuoja dalykines kompetencijas, kurios nors ir sudaro prielaidas tapti ekspertu, tačiau be tinkamų tarpasmeninių gebėjimų, reikiamos sprendimo strategijos ir palankių aplinkos veiksnių nebus tinkamai išplėtotos. [...]lit
dc.description.abstractObject of the survey: the state of consulting activity in Local Education Authorites (educational department of municipalities). Goal of the survey: to reveal the state of consulting activity by reflecting the expert skills and the need for such an activity. The structure of the study specified in the Terms of Reference, determined the following tasks of the survey: 9. To conduct a comparative analysis at regional level for Organisation of Expert Consulting Activity Abroad. 10. To analyse the Practice of Expert Consulting Activity in different countries at regional level. 11. To analyse the expert skills of the Lithuanian Local Education Authorities to render consulting services. 12. To submit recommendations based on the experience of different countries, as well as data of the empiric survey on possibilities to improve expert consulting skills of the Lithuanian Local Education Authorities. Part 2: Theoretical background. Its main objective is to provide a theoretical study of consulting. In principle, consulting is a service provided to organisations with a view to identifying and analysing the problems, finding (recommending) the ways for their resolution, and, if needed, providing assistance in the above sphere. After reviewing the scientific literature and different aspects of consulting, the authors of the study focused on five factors determining the expert skills: expert (specialist) skills, social skills, cognitive skills, decision strategy and task characteristics. Although consultants are obliged to meet certain formal education or professional requirements, consulting services are best provided by the individuals who have undergone specific training or are highly competent in the above sphere. Thus, work experience and functions of an education expert enhance expert skills, which cannot be properly developed without relevant interpersonal skills, decision strategy and favourable environmental factors. [...]eng
dc.format.extent216 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.titleApskrities viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių konsultacinės veiklos plėtojimo prioritetai : studija
dc.typeMokslo studija / Research study
dcterms.accessRightsVGT: Parengta įgyvendinant Europos socialinio fondo projektą Nr. VP1-2.1-ŠMM-03-V-01-001 „Apskrities viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių specialistų ekspertinių gebėjimų stiprinimas“. Užsakovas: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra. Paslaugų teikėjas: Panevėžio pedagogų švietimo centras | Studijos recenzentai: habil. dr. Marijona Barkauskaitė dr. Algirdas Monkevičius dr. Ričardas Kliminskas. MRU: Projekto "Apskrities viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių specialistų ekspertinių gebėjimų stiprinimas" leidinys.
dcterms.references170
dc.type.pubtypeK1b - Mokslo studija / Scientific study
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.institutionMykolo Romerio universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.ltKonsultavimas
dc.subject.ltGebėjimai
dc.subject.ltKonsultaciniai modeliai
dc.subject.ltSavivaldybė
dc.subject.ltŠvietimas
dc.subject.ltDaugiadimensinė turinio analizė
dc.subject.ltPalyginamoji istorinė turinio analizė
dc.subject.ltTurinio analizė
dc.subject.ltAtvejų analizės metodas
dc.subject.ltGiluminis interviu
dc.subject.ltInterviu
dc.subject.ltAnketiniai tyrimai
dc.subject.enConsultation
dc.subject.enConsulting models
dc.subject.enMunicipality
dc.subject.enEducation
dc.subject.enMultidimensional content analysis
dc.subject.enComparative historical content analysis
dc.subject.enCases content analysis
dc.subject.enInterview
dc.subject.enQuestionnaire research
dc.publisher.nameNacionalinė mokyklų vertinimo agentūra
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doiMRU02-000007701
dc.identifier.elaba3970972


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą