Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorŠpakauskas, Valdas
dc.contributor.authorMelichov, Dmitrij
dc.date.accessioned2023-09-18T18:59:07Z
dc.date.available2023-09-18T18:59:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1648-8504
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000024181
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/134138
dc.description.abstractThis paper presents a quasi-empirical model of the distribution of pollutant particles along the roadway. By modelling the source of the pollutant as a cut-off cylinder we assume that aerosol particles (of 0.3–15 μm in diameter) are distributed according to the Gaussian law both along the vertical and horizontal axes. A cross wind translates the pollutant cloud away from the road and the particles are being influenced by gravity, particle buoyancy and thermal plume rise effects. The obtained pollutant concentration function coincides well with the experimental data obtained by Zhu et al. (2011), Grigalavičienė and Rutkovienė (2006), and Zechmeister et al. (2005).eng
dc.description.abstractDarbe pasiūlytas kvaziempirinis modelis, skirtas didesnio kaip 0,3 μm skersmens dalelių sklaidai pakelėse modeliuoti. Modeliuojant taršos šaltinį kaip nupjautinį cilindrą laikome, kad aerozolių dalelės (0,3–15 μm diametro) taršos šaltinyje vertikalia ir horizontalia kryptimis pasiskirsto pagal Gauso dėsnį. Pučiant vėjui, kurio kryptis statmena keliui, dulkių debesis yra nešamas tolyn nuo kelio, o aerozolio dalelės yra veikiamos gravitacijos, dalelių plūdrumo ir terminio teršalų fakelo kilimo efektų. Gauta teršalų koncentracijos kaita transporto magistralės šalikelėse sutampa su eksperimentiniais matavimais (Zhu ir kt., 2011; Grigalavičienė ir Rutkovienė, 2006; Zechmeister ir kt., 2005).lit
dc.format.extentp. 44-49
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyScience Citation Index Expanded (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyINSPEC
dc.relation.isreferencedbyPhysNet
dc.source.urihttp://www.itpa.lt/~lfd/Lfz/521/12/Ljp52112.pdf
dc.titleSimulation of traffic-related aerosol dispersion
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.accessRightsIDS Number:940PB
dcterms.references34
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyFundamentinių mokslų fakultetas / Faculty of Fundamental Sciences
dc.subject.researchfieldN 002 - Fizika / Physics
dc.subject.enAerosol particles
dc.subject.enGaussian distribution
dc.subject.enModelling
dc.subject.enRoad dust
dc.subject.enDispersion
dc.subject.enRoadside
dcterms.sourcetitleLithuanian journal of physics
dc.description.issueno. 1
dc.description.volumeVol. 52
dc.publisher.nameFisica
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi000303904400007
dc.identifier.elaba3973126


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą