Integrating the concept of sustainable development into english language curriculum of environmental engineering sciences
Abstract
The article attempts to present and discuss practical implementation of the objectives of the project Sustainable Living Environment carried out at the Faculty of Environmental Engineering of Vilnius Gediminas Technical University (VGTU). The project is a response to a commonly articulated and acknowledged need to infuse sustainable development principles into traditional curricula of all levels of education to pursue goals of sustainable development. Thus, the present study aims to take an account of the increasing role of Education for Sustainable Development (ESD) in a globalized world and define how the implimentation of the ESD objectives changes teaching/learning patterns at a university of technology. Moreover, it offers an interdisciplinary curriculum scheme for teaching/learning English as a second language for Environmental Engineering as an efficient means to integrate principles of sustainable development into language classroom. Straipsnyje pristatomas ir aptariamas Vilniaus Gedimino technikos universiteto Aplinkos inžinerijos fakulteto vykdyto projekto Darni gyvenamoji aplinka tikslų praktinis įgyvendinimas. Projekto vykdymas – atsakas į vis labiau aštrėjantį ir visuotinai pripažįstamą poreikį integruoti darnaus vystymosi principus į tradicinio ugdymo visų pakopų studijų programas. Straipsnis aktualizuoja švietimo darniam vystymuisi vaidmenį globaliame pasaulyje ir aptaria, kaip švietimo darniam vystymuisi tikslų įgyvendinimas keičia anglų kalbos mokymo (mokymosi) modelį technologijos universitete. Be to, pristatoma tarpdisciplininės programos schema, skirta anglų kalbos, kaip antrosios užsienio kalbos, aplinkos inžinerijos studentų mokymui.