Safety ranking of the Lithuanian road network of national significance
Date
2012Author
Jasiūnienė, Vilma
Čygas, Donatas
Ratkevičiūtė, Kornelija
Peltola, Harri
Metadata
Show full item recordAbstract
The Directive 2008/96/EC of the European Parliament and of the Council of 19 November 2008 on Road Infrastructure Safety Management requires that the Member States shall establish and implement the network safety ranking. Safety performance of existing roads should be increased by targeting investments to the highest accident concentration sections and (or) to the road sections or crossings with the highest accident reduction potential. Road network safety management is applied within the road network in operation covering the selection of traffic safety improvement measures in optimal locations, evaluation of the safety effects and implementing the measures. The article describes the method for selecting and prioritising road sections which have higher than the average accident saving potential in each road category. When selecting road sections for treatment, a potential reduction of accident costs shall be taken into consideration. Road sections in each category are studied and classified by the factors related to road safety, such as the number of accidents, traffic flow and road characteristics. The article describes how the procedure of the road network safety ranking and the ranking of high accident concentration sections is implemented in Lithuania and propose further steps. Europos Parlamento ir tarybos direktyvoje 2008/96/EB 2008 m. lapkričio 19 d. „Dėl kelių infrastruktūros saugumo valdymo“ yra numatyta, jog valstybės narės turi užtikrinti, kad kelių tinkle būtų atliekamas didelio avaringumo kelių ruožų klasifikavimas bei kelių tinklo saugumo lygių nustatymas. Esamų kelių saugumą būtina didinti nukreipiant investicijas į didžiausio avaringumo kelio ruožus ir (arba) į tuos kelio ruožus, kuriuose yra didžiausios nelaimingų atsitikimų mažinimo galimybės. Kelių tinklo saugumo valdymas taikomas eksploatuojamame kelių tinkle, jis apima saugaus eismo priemonių parinkimą, efektyvumo įvertinimą ir jų įdiegimą. Straipsnyje pateikiamas metodas, skirtas kelių ruožams iš viso kelių tinklo nustatyti ir reitinguoti, kurie savo grupėje turi didesnę nei vidutinę eismo įvykio tikimybę. Parenkant kelių ruožus, skirtus tinklo saugumo lygių nustatymo analizei, turi būti atsižvelgiama į galimą eismo įvykių sąnaudų sumažinimą. Kelio ruožai turi būti klasifikuojami į atskiras kategorijas. Kiekvienos kategorijos kelio ruožai išnagrinėjami ir suklasifikuojami pagal tokius su eismo saugumu susijusius veiksnius, kaip avaringumas, eismo srautas ir eismo rūšis. Šiame straipsnyje aprašoma, kaip Lietuvoje įgyvendinama kelių tinklo saugumo lygių nustatymo procedūra ir klasifikuojami didelio avaringumo kelių ruožai.