Krovininių traukinių keliamo triukšmo nakties metu vertinimas: Panerių stoties atvejo analizė
Date
2019Author
Valma, Egidijus
Čižiūnienė, Kristina
Petraška, Artūras
Metadata
Show full item recordAbstract
Geležinkelių transportas –tai viena iš dominuojančių transporto šakų, galinti sėkmingai vežti didelius krovinius bei keleivių srautus ilgais nuotoliais. Geležinkelių transportas –mažiausią neigiamą poveikį aplinkai daranti transporto šaka, darniausia transporto rūšis, nes, palyginti su kitomis transporto rūšimis, sunaudoja mažiausiai energijos, generuoja mažiau CO2, užima mažiau teritorijos. Tačiau jo keliamas triukšmas sukelia neigiamos įtakos žmonių organizmui, ypač šios transporto rūšies keliamo triukšmo poveikis aplinkai jaučiamas prie geležinkelio magistralių, stočių teritorijose, ankstyvesnio užstatymo zonose, kur tarp važiuojamųjų geležinkelio linijų ir pastatų, reikalaujančių apsaugos nuo triukšmo, yra palyginti maži atstumai. Aktyvių ir pasyvių triukšmo mažinimo priemonių taikymas yra efektyvus būdas siekiant apsaugoti šalia geležinkelio esančias gyvenamas teritorijas nuo neigiamo triukšmo poveikio. Triukšmą slopinančių ekranų –sienelių įrengimas yra viena veiksmingiausių priemonių, slopinant triukšmą jo sklidimo kelyje.Šiame straipsnyje pateikiami rezultatai išmatuoto triukšmo lygio Panerių geležinkelio stoties rajono dviejuose taškuose. Gauti rezultataipalyginti su leidžiamomis triukšmo lygio normomis. Traukinio keliamam triukšmui matuoti buvo naudojamas triukšmomatis, kurį galima naudoti patalpose, transporto priemonėse, taip pat matuojant įvairaus pobūdžio triukšmo lygius. Tyrimo metu buvo vertinamas triukšmo lygis Panerių geležinkelio stotyje, kai nei vienas traukinys nevažiavo bei nebuvo atliekami manevravimo darbai. Vidutinis triukšmo lygis matavimo laiku yra 4,65 dBA, kuris neviršija leistino triukšmo lygio. Todėl darytina išvada, kad esant natūraliam triukšmo fonui nakties metu leistini triukšmo lygiai atitiktų normos ribas ir gyventojams nekeltų diskomforto. Tačiau tyrimo metu nustatyta, kad Penerių geležinkelio stotyje vakaro metu per stotį leidžiami trumpesnio sąstato traukiniai nepriklausomai nuo tipo sukelia mažesnį triukšmo lygį nei ilgesni sąstatai. Rail transport is the transport sector with the lowest negative impact on the environment, the most sustainable mode of transport, because it consumes the least energy compared to other modes of transport, generates less CO2, occupies less territory. However, the noise it produces has a negative impact onthe human body. Therefore, this article analyzes the noise generated by rail transport and the ways of reducing it from a theoretical point of view, and an experimental study is carried out to assess rail noise at night in Paneriai railway station. Duringthe study, the noise level at Paneriai railway station was evaluated, when no train was running and no maneuvering was performed. The average noise level during the measurement is 4.65 dBA, which does not exceed the permissible noise level. Therefore, it should be concluded that in the case of a natural background noise at night, the permissible noise levels would be within the normal range and would not cause discomfort to the population. However, the study found that at the Paneriai railway station during the evening shorter trains allowed at the station, regardless of type, are causing less noise than longer trains.However, this is still a problem, as people living near the railway experience higher noise levels even at night. It is therefore important to take all possible measures to protect the health of people living near the railway. Reducing noise can be achieved by installing protective walls, using composite brake pads for trains, installing wheel shock absorbers, using rails with damping gaskets (rubber) and simply planting scrubs, vegetation.