Dyzelinio variklio ekologinių ir energetinių rodiklių tyrimas naudojant dyzelino biobutanolio ir Brauno dujų mišinius
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2012Autorius
Rimkus, Alfredas
Pukalskas, Saugirdas
Matijošius, Jonas
Biedryzycki, Jacek
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Atliekant dyzelinio variklio Peugeot 1.9 D (XUD9) stendinius bandymus, tirtos galimybės, naudojant 80 % dyzclino ir 20 % biobutanolio mišinį bei Brauno dujas (H2, 02), pagerinti variklio ekonominius ir ekologinius rodiklius. Tyrimai atlikti varikliui veikiant įvairiomis apkrovomis,( esant pastoviam veleno sukimosi dažniui n = 2000 min*1 ir rezultatai lyginami su rodikliais, gautais naudojant dyzeliną. Brauno dujos gaminamos elektrolizės būdu. Tiekiant 12 V įtampos 30 A stiprio elektros srove, pagaminama 2,5 1 H2 ir 02 dujų mišinio per minutę. Priklausomai nuo apkrovos, su dujomis tiekiamo vandenilio masė degalų masės atžvilgiu kinta nuo 0,1 % iki 0,5 %. \ variklio siurbiamą orą papildomai tiekiant Brauno dujas, prie mažų ir vidutinių apkrovų, naudojant dyzelino ir biobutanolio degalų mišinį, apie 10 % išaugo variklio efektyvusis naudingumo koeficientas. Papildomas Brauno dujų tiekimas, naudojant degalų mišinį, pagerino angliavandenilių sudegimą ir iki 80% sumažino CH kiekį dcginiuose. Prie mažų ir vidutinių apkrovimų NOx kiekis deginiuose sumažėjo 10+30%. Papildomas Brauno dujų tiekimas, naudojant dyzelino ir bioetanolio mišinį, deginių dūmingumą, palyginus su dyzelinių degalų dūmingumu, sumažino 10+20%. Bench tests were carried out of Peugeot 1.9 D (XUD9) diesel engine to investigate the possibilities to improve economic and ecological indicators of engine using 80 % diesel 20 % biobutanol fuel blend and also Brown's gas (Hi, 02). Research was performed in different engine loads at constant crankshaft speed n = 2000 min" . Results were compared with rates obtained using diesel fuels. Brown's gas are produced by electrolysis. Using 12 V voltage 30 A strength electric current in a minute there are produced 2.5 1 H2 and Oj gas blend. Depending on the load the hydrogen mass in supplied gas regarding fuel mass vary from 0.1 % to 0.5 %. Additionally supplying Brown's gas into intaken engine air when using diesel fuel and as well diesel and biobutanol fuel blend on small and medium loads the engine effective efficiency increased 10 %. Additional Brown's gas supply improves hydrocarbon combustion so in this case the HC amount in exhaust gases reduced to 80 %. On small and medium loads the NO* amount in exhaust gases reduced 10+30%. Usage of additional Brown's gas supply with diesel fuel and biobutanol blend exhaust smoke comparing with diesel fuel smoke reduced 10+20%.