Studentų fizinio ugdymo kaitos pedagoginiai ir psichologiniai ypatumai
Abstract
Apibrėžiant studentų fizinio ugdymo pedagoginės ir psichologinės veiklos tikslus buvo laikomasi šių bendrų švietimo pertvarkos principų: humaniškumo, demokratiškumo ir kaitos, į studento asmenybę žiūrima kaip į absoliučią vertybę. Svarbiausias fizinio ugdymo tikslas kaitos kontekste – kūno kultūros priemonėmis puoselėti studento fizines ir psichines galias, atsižvelgiant į jo individualius gebėjimus, poreikius ir norus sudaryti sąlygas per saviugdą siekti brandžios kūno kultūros. Pagrindiniai uždaviniai: 1) puoselėti įvairiapusę fizinių ir psichinių galių plėtotę sudarant didesnes kūno kultūros priemonių pasirinkimo galimybes; 2) formuoti tvirtus sveikos gyvensenos pagrindus; 3) suteikti žinių kūno kultūros vertybėms pažinti, savarankiško sportavimo ir mankštinimosi raštingumui didinti; 4) išugdyti savarankiško sportavimo ir mankštinimosi gebėjimus bei įgūdžius; 5) puoselėti fizinio ugdymo vertybinę ir emocinę kultūrą. Based on students opinion poll there was a necessity to move to a more democratic physical education and to enable students to freely choose training facilities according to their needs, interests and intentions. Physical education as an optional subject requires reconsidering objectives, tasks and principles, pedagogical-psychological aspects of the education content.