Dinaminiai tiesiaeigių pavarų stabdymo režimai
Abstract
Nagrinėjami dinaminiai tiesiaeigių pavarų stabdymo nuolatine srove režimai. Sudaryti dinaminiai stabdymo modeliai, esant trims apvijų jungimo būdams. Stabdymo metu variklio apvijos maitinamos nesimetrine įtampa. Sudaryti tiesiaeigės pavaros tiesioginės, atvirkštinės ir nulinės dedamųjų modeliai. Ištirta stabdymo trukmės priklausomybė nuo apvijų jungimo būdų ir maitinamos įtampos dydžio. Išanalizuota variklio sukuriamos jėgos, statoriaus srovės ir antrinio elemento srovės laikinės priklausomybės esant skirtingiems apvijų jungimo būdams. Ištirti dinaminiai tiesiaeigių pavarų stabdymo nuolatine srove procesai, leidžia parinkti variklio apvijų sujungimo schemą ir formuoti reikiamas dinamines stabdymo charakteristikas. The article presents investigation into dynamic modes of braking of linear induction drives when motors windings are supplied by direct current. Dynamic models of braking are developed for three different connection types of windings. During braking linear motor windings are supplied by asymmetrical voltage. Models of linear electric drives are developed for direct, inverse and zero components. Dependences of braking duration on winding connection type and supplied voltage is investigated. Dependences of linear motor developed force, inductor current and secondary element current against time are analyzed at different windings connection type. Discussed dynamic processes of braking linear motors by direct current allows to choose a scheme of linear induction motors connection and to form required dynamic characteristics of braking.