Naujų patiekalų technologijos planavimo problema maitinimo versle ir jos sprendimo gairės
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2011Autorius
Drejeris, Rolandas
Užuotienė, Jūratė
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Dauguma maitinimo įmonių, siekiančių geriau tenkinti lankytojų poreikius, stengiasi kurti naujus patiekalus, naudoti naujas technologijas. Deja, šių veiksmų vykdymas dažniausiai netinkamai suplanuotas, sistemiškai nepagrįstas, todėl neproduktyviai eikvojamos sąnaudos, kurios nesuteikia laukiamų rezultatų. Apibendrinus informaciją, pateiktą plataus spektro mokslinėje ir specialiojoje literatūroje, ją įvertinus logiško pritaikomumo ir sisteminiu požiūriu, straipsnyje pateiktas naujų patiekalų technologijos planavimo procesinis modelis, leidžiantis nustatyti bei kompleksiškai įvertinti pagrindinius veiksnius, turinčius įtakos svarbiausiems šios srities planavimo sprendimams. Modelis sudarytas iš tokių svarbiausių komponentų: rinkos poreikių įvertinimas, tinkamiausių žaliavų parinkimas, tinkamų apdorojimo procedūrų parinkimas, kokybės planavimas ir procedūrų standartizavimas. Straipsnyje aptartas komponentų turinys, jų išdėstymo nuoseklumas yra pagrįstas informacija, pateikta įvairių tyrėjų darbuose, logiškai įvertinus jos poreikį ir pobūdį. Siūlomo modelio taikymas leis maitinimo įmonėms nuosekliai vykdyti naujų patiekalų technologijos planavimo veiksmus ir padidinti jų sėkmės tikimybę. Many catering companies attempt creating new dishes and make use of new technologies in order to better satisfy customers’ needs. Regrettably, realization of these actions is often wrongly planned, systematically unsubstantiated, so unproductive expenditure does not produce the expected result. On summarizing the information presented in a wide spectrum of scientific and special literature and assessing it from the perspective of logical adaptability and systemic approach, the author presents a procedural model of new dish technology planning. This model allows to determine and comprehensively assess the main factors which influence the most important planning solutions in this field. The model consists of the following key components: assessment of the market needs, selection of appropriate resources, choice of suitable procedures, planning of quality and standardization of procedures. The article discusses the content of the components and their sequence is validated by information suggested by various authors after logical assessment of the need for it and its nature. Application of the suggested model will allow catering businesses to be consistent in planning the technology of new dishes and increase the likelihood of their success.