• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Knygos / Books
  • Monografijos, studijos / Monographs, studies
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Knygos / Books
  • Monografijos, studijos / Monographs, studies
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rinkovados analizės principai ir metodologija

Thumbnail
Date
2005
Author
Žvirblis, Algis
Metadata
Show full item record
Abstract
Monografijoje nagrinėjami įmonės rinkovados sistemos efektyvumo analizės principai ir metodai remiantis rinkovados uždavinių formalizacija ir išplėtota vadybinės ekonomikos teorija. Šio leidinio akcentai - prekės naudingumo, jos vartojamųjų savybių ir konkurencingumo vertinimo teorija, makroaplinkos elementų matematiniai modeliai, rinkovados sistemos funkcionavimo efektyvumo ir valdymo schemų analizės principai bei metodai, stimuliacijos priemonių veiksmingumo vertinimas. Tai iš esmės sudaro perspektyvinės elektroninės rinkovados sistemos, įtraukiamos į bendrąją verslo valdymo sistemą, algoritmizacijos teorinį pagrindą. Išskirtinai nagrinėjamas transporto paslaugų vertingumas, suformuluoti principiniai modeliai, taikytini transporto paslaugų bei sistemų konkurencingumo ir jų rinkovados efektyvumo analizei. Skirta mokslo darbuotojams, įmonių vadovams ir vadybininkams, doktorantams, magistrantams.
 
In the ninth chapter the marketing structure and control schemes based on the efficiency criteria, on the description in terms of mathematical models, algorithms and procedures are analysed. Among them: an open control system (marketing system - market (satisfying of the clients needs) and a more sophisticated closed control system (including the company's marketing system -market (clients) - teed back). The principles of evaluation of transport service total value (is determined by the following factors: the contents of service transportation time. reliability, capabilities and availability, traffic safety and described by mathematical models), formalisation of technological and total competitiveness in transport services and transport systems, the methodology of risk evaluation (taking into account the indices of the particular transport services and the influence of their interrelations on the general risk) are analysed in the tenth chapter. In the last chapter of the monograph there is presented the methodological basis of designing and controlling company's marketing programming. The monograph may also be useful for undergraduates and doctoral students in universities and for companies' top - level managers.
 
Issue date (year)
2005
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/140753
Collections
  • Monografijos, studijos / Monographs, studies [384]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister