Studentų fizinio ugdymo atsinaujinimo gairės
Abstract
Straipsnyje analizuojami studentų fizinio ugdymo sistemos pokyčiai, įvykę po Nepriklausomybės atgavimo. Pagal septynių Lietuvos aukštųjų mokyklų 2004 m. studentų medicininio patikrinimo rezultatus, nustatėme, kad daugiausia sergančių studentų yra VGTU -46 %, VU - 24,4 % ir LŽŪU - 23 %. Pastebimai mažinamos valandų apimtys reglamentuotoms pratyboms. Kai kuriose aukštosiose mokyklose palieka- mos 2 val./sav. vieną arba du semestrus (VU, KU, VDA, VPU). Nustatytos keturios fizinio ugdymo turinio kryptys: a) bendro fizinio parengtumo (visos AM); b) profesinio taikomojo psichofizinio rengimo (VGTU, MRU, KU, VPU); c) metodinio rengimo (VGTU, VPU, LZŪU, ŠU, KU); d) teorinio rengimo (VGTU, LŽŪU, ŠU, VU). Pagrindiniai vertinimo sistemos kriterijai: pratybų lankomumas ir fizinio pajėgumo pokyčiai - visos AM; metodinis pasirengimas - VGTU, VPU, LŽŪU, KU; teorinis pasirengimas -VGTU, VPU, LŽŪU. Tyrimo duomenys parodė, kad dauguma AM fizinio ugdymo turinio struktūra vienmatė, apsiribojanti kūniškuoju lygmeniu, nepakankamas dėmesys skiriamas studentų intelektiniam lavinimui ir metodiniam parengimui.