Naujų paslaugų bandomosios rinkodaros veiksmų modeliavimas
Abstract
Diegiant naujas paslaugas įmonėms sunku rasti tinkamą sprendimą dėl kai kurių diegimo etapų tikslingumo bei jų įgyvendinimo masto ir tam tikrų veiksmų poreikio, ypač dėl reikalaujančių daug organizacinių bei finansinių sąnaudų. Bandomosios rinkodaros (BR) etapo tikslingumas, diegiant naujas paslaugas, kelia plačias diskusijas tiek tarp verslo praktikų, tiek ir teoretikų. Šio tyrimo tikslas – pateikti bandomosios rinkodaros veiksmų modelį, kurio taikymas padėtų įmonėms apsi-spręsti dėl šio etapo veiksmų tikslingumo, įvertinti situacijas bei numatyti tam tikrų procedūrų vykdymo sąlygas. Išanalizavus negausioje mokslinėje literatūroje bandomosios rinkodaros tema pateiktus tyrimų rezultatus suformuotas lankstus modelis, kuris grįstas kritiniu mokslinės literatūros bandomosios rinkodaros klausimais įvertinimu logikos, įgyvendinamumo galimybių bei vientisumo požiūriu, informacijos struktūrizavimu bei sintetinimu. Business finds it difficult to discover some stages of innovation purposefulness and gauge of actions, exceptionally which require a lot of organizational and financial expenditure during process of new services development. The purposefulness of test marketing stage raises a lot of discussions for business theorists and practicians. The aim of this research is to provide test marketing model of new services, which would allows finding the answers about purposefulness and circumstances of using test marketing actions during new service development. There is structured and synthesized sparse of the various authors' works, their information was assessed by approach of logic and integrity, viability and appropriateness for servines business and according results the flexible model is formed in the article. Model will help decide on the appropriateness of test marketing activities and order of their providing.