Transporto priemonių stabdymo proceso tyrimai
Abstract
Nagrinėjamas automobilis su hidrauline stabdžių sistema. Sudaryti du diskinių stabdžių su rato sąveika su kelio paviršiumi dinaminiai modeliai. Diskinių stabdžių dinaminiai modeliai įvertina stabdžių antdėklų tampriąsias, klampiąsias bei frikcines savybes, laikiklio tampriąsias savybes bei hidraulinio cilindro darbo ypatumus. Rato sąveikai su kelio paviršiumi stabdymo metu modeliuoti nagrinėjamas ketvirtis automobilio dinaminis modelis, kuris įvertina pakabos ir padangos dinamines savybes, sankibio koeficiento priklausomybę nuo santykinio slydimo koeficiento ir linijinio rato greičio. Nagrinėjamas diskinių stabdžių mechanizmo šilumos laidumo uždavinys. Automobilio stabdžių hidraulinės sistemos skystis - spūdus, įvertinamas skysčio slėgio bangos sklidimas hidraulinėje sistemoje. Automobiiio stabdžių sistemos ir ketvirčio automobiiio stabdymo proceso modeliavimui naudojami skaitiniai metodai. Gauti automobilio stabdžių sistemos atskirų jos parametrų dinaminės charakleristikos stabdymo metu. The aulomobiie with hydraulic brake system is considered. The dynamic models of disk brake assembly and wheel are made-The dynamic models of disk brake evaluate elastic, damping and frictional properties of pad and hosting. The dynamic mode! of automobile evaluates dynamic properties of suspension and Eire. lire road friction coefficient thai depends from longitudinal tire slip and linear velocity of wheel. The liquid of hydraulic system is compressible. Dynamic model of hydraulic brake system is distributed parameter model for evaluating pressure wave propagation, local and volumetric losses, stiffness of a pipeline. The systems of equations of motion of dynamic models are solved by numerical methods. The dynamic characteristics of brake system of automobile are obtained-KEY WORDS: vehicle, hydraulic brake system, dynamics, numerical methods.