Klijuotosios medienos sijos elementų tarpusavio jungties eksperimentinis tyrimas
Data
2013Autorius
Gečys, Tomas
Daniūnas, Alfonsas
Gurkšnys, Kęstutis
Rasiulis, Konstantin
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Straipsnyje analizuojami pusiau standūs montuojamieji klijuotosios medienos konstrukcijų mazgai, kurie naudojami elementams sujungti per ilgį, rėmų kampinėms jungtims tarp kolonos ir sijos bei jungtims tarp kolonos ir pamato. Aptariami pagrindiniai pusiau standžių montuojamųjų medinių konstrukcijų mazgų konstravimo principai. Pasiūlytas ir eksperimentiškai tirtas per ilgį sujungtų lenkiamųjų klijuotosios medienos sijos elementų mazgas. Mazgas įrengiamas naudojant plienines detales, suvirintas iš lakštinio plieno, kurios inkaruojamos medienos elementuose. Kontaktas tarp medienos ir metalo užtikrinamas ir pradinis mazgo slankumas panaikinamas užpildant tarpus tarp medienos ir metalo užpildu. Pasirinkti du skirtingo pagrindo (sudėties) užpildai: dviejų komponentų poliuretano ir cementinis, kurio sudėtyje yra polimerinių plaušų. Nustatytas cementinio užpildo lekiamasis ir gniuždomasis stipriai. Eksperimentinės jungčių laikomosios galios palyginamos su teoriniais skaičiavimais pagal Lietuvos ir Europos medinių konstrukcijų projektavimo normas. Pateikiamos išvados ir rekomendacijos tolesniems tyrimams. The main experiment is four point bending; the analysed connection is in the middle of the span. The beam’s span is 3.20 m; the dimensions of the timber element’s cross section are: width 200 mm; height 400 mm; mounting bolts are M16. Glued laminated timber strength class is GL24h. The tight contact between timber element and steel detail is created by anchoring steel detail’s T shape part into timber element. The initial movement between timber element and steel detail is eliminated using fillers. Two types of fillers are used in these experiments: two component polyurethane and cement based filler with polymer fibres. Two joints with different fillers are tested in laboratory experiments. Bending bearing capacity and stiffness (displacements) of the joints’ are determined in laboratory. Experimental bearing capacities are compared with theoretical calculations according to European (EC5) and Lithuanian timber structures design codes. Conclusions and recommendations are presented for further experiments and computer simulations.