Neįgalumą turinčių asmenų verslumo gebėjimų samprata
Date
2006Author
Gevorgianienė, Violeta
Galkienė, Alvyra
Grincevičienė, Vilija
Metadata
Show full item recordAbstract
Straipsnis parengtas mokslinio tyrimo pa-grindu, kuris buvo atliktas įgyvendinant Europos Sąjungos struktūrinių fondų projektą ,,Neįgalumą turinčių mokinių verslumo kompetencijos ugdymo programos: kūrimas ir įgyvendinimas" pagal BPD2.4 priemonę. Projekro vykdytojas - Vilniaus ,,Versmės" vidurinė mokykla, projekto partneriai — Vilniaus pedagoginis universltetas, Vilniaus miesro savivaldybė, Lietuvos švietimo ir mokslo ministerija. Projekto tikslas—sukurti, įvertinti ir Lietuvoje išplatinti programą, skirtą neįgalumą turintiems mokiniams ugdyti bendrojo lavinimo mokyklose. Tęsiant šį projektą bus vykdomas mokslinis tyrimas, kuriuo remiantis bus tikrinamas programos efektyvumas, rengiami straipsniai ir mokslinė knyga. Šiame straipsnyje analizuojami ir aptariami verslumui svarbūs gebėjimai, kurie yra ypač reikšmingi neįgalimą turintiems asmenims integruojantis į visuomenę bei atvirą darbo rinką. Įvertinamos keturių respondentų grupių-mokytojų, neįgalimą turinčių vaikų tėvų, darbdavių ir ekspertų (Prancūzijos mokslininkų) - nuostatos apie tai, kurie gebėjimai yra aktualiausi. Tyrimo rezultatais galėtų naudotis pedagogai, rengdami ugdymo programas. Entrepreneurship skills are emphasized as one of the strategic aims of the development of human potential in European Union. The concept ofentrepreneurship in European documents is twofold: in a broad sense it is understood as personal initiative, creativity and responsibility, and more specifically — as an ability to initiate and develop one's enterprise. The article presents a research which was aimed at exploring a structure ofentrepreneurship skills of disabled persons, as it is perceived by 4 groups of respondents: teachers, parents of pupils with special needs, representatives of open labor market of Lithuania (employers), and experts from France. These four groups have completed questionnaires/scales that consisted of a number of personal, social and prevocational skills - each of them had to be assessed in a 5 point scale. Results allowed identifying a hierarchical order of the most relevant skills which respondents associated with a person's ability to enter and successfully participate in the labor market. The research revealed, that teachers mostly focused on pupil's ability to be a member of community, parents concentrated on personal features of their child, while employers, as well as foreign experts, emphasized working abilities. The unfolded structure of expected entrepreneurship skills of a disabled person implies some adjustments in educational programs in order to develop initiative, responsibility and other features, which constitute the competence of entrepreneurship.