Biodegalų iš mikrodumblių auginimo, perdirbimo ir panaudojimo technologijų apžvalga transporto sektoriuje
Date
2019Author
Felneris, Mantas
Rimkus, Alfredas
Pukalskas, Saugirdas
Metadata
Show full item recordAbstract
Transporto sektorius yra itin priklausomas nuo iškastinio kuro, kurio atsargos per artimiausius dešimtmečius bus galutinai išeikvotos. Mokslininkai ir tyrėjai susidomėjo alternatyviais degalais nuo tada, kai buvo išrastas vidaus degimo variklis (VDV). Politinis ir verslo interesas labai priklauso nuo naftos, taršos leidimų kainos ir t.t. Šiuo metu pasaulyje yra sprendžiamos globalios problemos dėl spartaus klimato atšilimo, kas paskatino didelį susidomėjimą alternatyviais energijos šaltiniais. Transporto sektorius – vienas daugiausiai prisidedantis prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) išsiskyrimo. Europos Sąjunga griežtina reikalavimus ŠESD susidarymui, skatina biodegalų gamybą ir VDV kaip atsvarą iškastiniam kurui. Mikrodumbliai – trečios kartos biodegalai iš kurių biomasės išgautas aliejus gali būti sėkmingai perdirbamas į biodegalus, gaminami šalutiniai produktai (kuras, pašarai ir t.t.), atsižvelgiant į auginimo technologiją sparčiai mažinamas anglies dioksido kiekis (CO2) atmosferoje. Mikrodumblių kultūros auginimas taip pat sėkmingai integruojamas į kogeneracinės elektrinės energijos gamybos ciklą, kurios metu absorbuoja išmetamuosiuose dūmuose esantį CO2, o dumblių biomasė perdirbama į biodegalus. Straipsnyje apžvelgtos mikrodumblių auginimo, aliejaus perdirbimo į biodegalus technologijos ir panaudojimo VDV galimybės, įskaitant gryną aliejų. The transport sector is highly dependent on fossil fuels, which is going to be depleted in the coming decades. Researchers have been interested in alternative fuels since the invention of the internal combustion engine (ICE). Political and business interests were decisively dependent on the price of oil, emissions allowances and etc. Global problems are currently being solved due to the rapid warming of the climate, which has led to great interest in alternative energy sources. The transport sector is one of the main contributors to greenhouse gas (GHG) emissions. The European Union has been tightened the requirements for GHG generation, promoting the production and adaptation of biofuels in internal combustion engines as a counterweight to fossil fuels. Micro-algae – third generation biofuels, from which biomass the oil is extracted can be successfully processed into biofuels, produced by-products (solid fuel, feed, etc.), according to the technology of cultivation CO2 is rapidly reduced in the atmosphere. The cultivation of micro-algae is also successfully integrated into the cogeneration power plant's cycle, which absorbs CO2 from the exhaust fumes and the algae biomass is processed into biofuels. The article reviews the possibilities of micro-algae cultivation, oil processing into biofuel technology and utilization of internal combustion engine, including pure oil.