• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Building’s refurbishment computer learning system with augmented reality

Thumbnail
Data
2013
Autorius
Kaklauskas, Artūras
Krutinis, Mindaugas
Kovachev, Ludmil
Petkov, Petar
Ubartė, Ieva
Bartkienė, Lina
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
Since 1999 Vilnius Gediminas Technical University has already introduced three e-learning Master’s degree programmes. This paper proposes a way to integrate augmented reality and computer learning systems. In order to demonstrate the integration of the above systems in building refurbishment projects, the Building Refurbishment Computer Learning System with Augmented Reality (BR-CLS-AR) has been developed. The authors of this paper participated in the project “Learning Augmented Reality Global Environment” (LARGE), part of the Lifelong Learning Programme. One of LARGE’s goals (on the part of Lithuania) was to integrate augmented reality and computer learning systems (i.e. to develop the BR-CLS-AR). To check the accuracy of the system, its entire solution process was reproduced manually. The results of the manual calculations matched those produced by the computer. Moreover, each individual phase in the system and its subsystems was checked with experts in this field, i.e. the underlying calculations were found to be in conformity with the experts’ logical reasoning. Owing to the suggestions from these experts, some useful changes have been introduced in the system. The BR-CLS-AR consists of a computer learning subsystem and an augmented reality subsystem.
Paskelbimo data (metai)
2013
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/143738
Kolekcijos
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis