Baltijos funkcinio oro erdvės bloko sukūrimas
Abstract
Didėjant oro eismo srautams, reikia imtis atitinkamų priemonių jiems suvaldyti. Eurokotrolė 1999 m. paskelbė ketinimą įdiegti tam tikrų priemonių paketą. Norima sukontroliuoti didėjančius srautus – taip atsirado „Bendro Europos dangaus“ idėja. Europos valstybės yra susiskirstytos į FAB (funkcinius oro erdvės blokus). Lietuva ir Lenkija sudaro Baltijos FAB. Lenkijos oro eismo bendrovė „PANSA“ ir Lietuvos VĮ „Oro navigacija“ 2012 m. lapkričio 19 d. pasirašė „Baltijos funkcinio oro erdvės bloko (FAB) oro navigacijos paslaugų teikėjų bendradarbiavimo sutartį“. Šio projekto tikslas yra didinti skrydžių valdymo efektyvumą, taupyti oro navigacijai skiriamas lėšas, nustatyti optimalius skrydžių maršrutus, mažinti aviacinių degalų sunaudojimą bei anglies dioksido išmetimą. Nowadays, when air traffic flows are rapidly increasing, appropriate implements to control it are needed. In 1999 Eurocontrol started the development of project – Single European Sky, known under the abbreviation SES. According to this project, all Europe should be divided into functional airspace blocks. Lithuania and Poland were merged/connected to the Baltic FAB. On the 19th of November, 2012 Polish air traffic control company PANSA and Lithuanian State Enterprise “Oro navigacija” signed an agreement of “Collaborative Baltic FAB air navigation services”. This project should ensure the growth of air traffic control efficiency, create optimized routes, reduce delays, fuel consumptions and the emission of harmful particles.