Orlaivio „Cessna Citattion 3“ kreiserinio skrydžio parametrų optimizavimas
Santrauka
Avialinijos, siekdamos pelno, turi sumažinti savo kaštus neprarandant kokybės ir nedelsiant keleivių laiko. Viena iš tokių kaštų mažinimo dedamųjų yra skrydžio planavimas, teisingai suplanuotas skrydis – minimalios kuro sąnaudos, minimali skrydžio trukmė, mažiausias orlaivio nusidėvėjimas ir t.t. Klasikinis skrydžio planavimo būdas naudojant grafikus – ne itin tikslus, reikalauja daug laiko, žinių ir netoleruoja klaidų. Kompiuterinės skrydžių planavimo programos dėl aukštos kainos prieinamos tik stambioms aviakompanijoms. Straipsnyje aptariama alternatyvi kruizinio skrydžio planavimo programa, pritaikyta orlaiviui “Cessna Citation 3” ir sukurta naudojant „Matlab“ daugiaplatforme kompiuterine įranga. Flight planning is one of the most important parts of preflight preparation. The classic method which uses tables is out of date, because it takes too much time and has a high risk of human error. Special planning programs are only available for high profit companies and require computers with high computation power. Nevertheless there is an alternative solution. A computer program based on high-level technical computing language used in MatLab program may be implemented. Almost any laptop meets the requirements for MatLab, therefore it could be used by any individual flyer or enthusiasts. It is capable to: •Compute flight parameters required for steady, non accelerated flight by using Newton-Raphson iterative method. •Compute optimum flight level and speed that requires least engine thrust by using Steepest Descent optimization method. Results were compared with the ones achieved using classic method and shoved only minor deviation, which confirms that this tool is working properly and may help to save time during preflight preparation.