Elektroninės valdžios plėtros Lietuvoje problemos ir tendencijos
Abstract
Lietuvoje, kaip ir kitose Europos Sąjungos šalyse, informacinės visuomenės plėtra yra vienas iš svarbiausių prioritetų. Šiandien efektyvus valstybės valdymas yra neįsivaizduojamas be aktyvaus naujausių informacinių technologijų ir nuotolinių ryšių naudojimo. Informacinės technologijos tampa vienu pagrindinių veiksnių, darančių įtaką efektyviai valstybės ir savivaldos institucijų veiklai. ITT taikymas viešojo administravimo sektoriuje sudaro prielaidas pagerinti gyvenytojams teikiamų viešųjų paslaugų kokybę, pagreitinti klausimų sprendimą, didinti veiklos skaidrumą ir sumažina korupcijos apraiškas. Straipsnyje apžvelgiama e.valdžios padėtis Lietuvoje, analizuojamos pagrindinės e.paslaugų teikimo problemos bei e.valdžios plėtros problematika. Nagrinėjant e.valdžios plėtros problematiką, akcentuojami svarbiausi projektai, kurie siekia sumažinti skaitmeninę atskirtį ir pripratinti mokesčių mokėtojus naudotis e.paslaugomis, pateikima statistika ir tyrimo rezultatai, kurie rodo pagrindinės e.valdžios tendencijas. In Lithuania, as well as in the European Union, the development of information society is one of the key priorities. Nowadays efficient public sector's management is impossible without modern information technologies and remote communication. Information technologies become one of the most important factors, which has influence on efficient public institution's activity. ICT helps to improve the quality of services, decision making, makes activity transparent and reduce corruption in public sector. This paper reviews the situation of e-government in Lithuania, analyses main e-services implementation problems and e-government development trends. Examining situation of e-government the paper considers in details the most important projects, which are implemented seeking to reduce digital divide and promote e-services among taxpayers, provides some statistics and research results in order to show the main e-government trends.