• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Verslo vadybos studentų derybų kompetencijų formavimas: į studentus orientuotos studijos

Thumbnail
Date
2013
Author
Peleckis, Kęstutis
Metadata
Show full item record
Abstract
Straipsnyje nagrinėjamos problemos, susijusios su verslo vadybos studentų derybinių kompetencijų formavimu, paremtu į studentus orientuotų studijų organizavimo galimybėmis. Aptariami individualizuoto darbo su studentais, į studentus orientuotų studijų organizavimo principai ir prielaidos sąryšyje su vadybinių ir derybinių kompetencijų ugdymu. Siekiant efektyvesnio verslo vadybos studentų derybinių kompetencijų ugdymo, argumentuojamas būtinumas pereiti nuo mokymo, paremto žiniomis grindžiamu ugdymu (angl. knowledge based approach) prie mokymosi paradigmos, kurioje ugdymas grindžiamas kompetencijomis (angl. competence based approach): vertinant mokymąsi kaip procesą, apimantį studentų mąstymo, suvokimo, jausmų, emocijų, elgsenos procesus ir jų pokyčius mokymosi metu, akcentuojant studento kaupiamą patirtį kaip reikšmingą ugdymo procesui, atskleidžiant jo gebėjimų (matyti, patirti, suvokti, suprasti, įsisavinti, išmokti) augimą realioje ar mokymosi procese imituojamoje veikloje.
 
This paper discusses the problems associated with students' negotiating skills in education of business administration, discussing t he problems of structure and content. Here are discussed individualized work with students, the principles of organization student - centered learning and assumptions to develop managerial and negotiating skills. The paper alsoanalyze the structural elements of the negotiating skills and characterize that their content can be developed in a planned, systematic and holistic approach. For this purpose there are highlighted the areas and fields in which the bargaining skills of business management students shoul d be developed. In order to develop negotiating skills of business management students more effectively, here is the argument for the need to shift from teaching based on knowledge - based education (called knowledge based approach) to learning paradigm in which education is based on competences (competences based approach): assessing the learning as a process involving the students thinking, perception, feelings, emotions, and behavioral processes and their changes during training process with an emphasis on the student‘s experience accrued as a meaningful educational process, revealing growth of his skills (to see, to experience, to understand, assimilate, to learn) in real or simulated learning activities.
 
Issue date (year)
2013
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/145118
Collections
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister