• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strateginių konkuravimo sprendimų kūrimo modelis

Thumbnail
Data
2007
Autorius
Raudeliūnienė, Jurgita
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
Therefore, complex assessment of internal and external factors of competition, precise identification of the competitive position of an enterprise, selection of competitive strategy, formation of a set of competitive strategic decisions become important tasks pursuing to form quality competitive strategic decisions. At this stage enterprises face the problems of developing an approach to form appropriate competitive strategic decisions and achieving optimal amount of decisions so formulated. Thus, formation of a set of competitive strategic decisions is a difficult process: enterprises can incur losses if inferior competitive strategic decisions are formed. To solve this problem methodical instruments are needed which would lead to formation of quality competitive strategic decisions, taking into consideration the ratio of utility and costs for a business unit. The aim of this study is to present the model of formation of competitive strategic decisions, which allows complex assessment of external and internal factors of competition of an enterprise, identifying a competitive position of an enterprise and composing a set of competitive strategic decisions. The proposed model is characterised by complex assessment, makes the process of forming the competitive strategic decisions easier, allows identifying weaknesses and strengths of and enterprise and permits to form a smaller subset of competitive strategic decisions for further evaluation.
Paskelbimo data (metai)
2007
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/145190
Kolekcijos
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis