Show simple item record

dc.contributor.authorMonginaitė, Laimutė
dc.date.accessioned2023-09-18T19:58:44Z
dc.date.available2023-09-18T19:58:44Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn0235-7186
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000016028
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/145454
dc.description.abstractNagrinėjamas originalus R. Ingardeno meno kūrinio konkretizacijos konceptas. Keliami klausimai apie galimus intencionalios sąmonės modusus, kuriuose gimsta ontinių formų įvairovė bei sukuriami skirtingi imanentiniai estetiniai objektai – konkretizacijos. Analizuojama monosubjektyvios konkretizacijos savybės ir jos galimybės tapti intersubjektyvia. R. Ingardeno atskleistas meno kūrinio konkretizacijos konceptas priskiriamas universaliai filosofinei kategorijai, kuri išreiškia estetinėsmeninės pajautos būseną. Meno kūrinio konkretizacijos samprata leidžia paaiškinti estetinėje situacijoje gimstančių intencionalių estetinių objektų įvairovę.lit
dc.description.abstractThe article analyses the original R. Ingarden’s concept of artwork particularization, intentional aesthetical subsistence shapes: aesthetical immanent object – particularity, aesthetical empathy and a variety of values coming into the world. In the limelight is aesthetical act in which artwork and intentional subject’s conscious interaction creates new heteronomical, special ontical structures – aesthetical immanent objects – particularities. Artwork’s particularity expresses itself as a polysemantic phenomenon of conscious, which has static and dynamic characteristics. Also, in it are hidden intentions that have to be analysed when talking about artwork. Through particularity, an artwork joins a specific spiritual-cultural life and receives individual aesthetical-artistical values, just becomes sensible. Artwork’s particularity concept, abstracted by R. Ingarden, may be assigned to a universal philosophic category which expresses the condition of aesthetical sensation.eng
dc.format.extentp. 11-17
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyTOC Premier
dc.relation.isreferencedbyCurrent Abstracts
dc.relation.isreferencedbySocIndex
dc.relation.isreferencedbySociological Abstracts
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.source.urihttp://mokslozurnalai.lmaleidykla.lt/publ/0235-7186/2007/3/11-17.pdf
dc.titleIngardeniškoji meno kūrinio konkretizacijos samprata
dc.title.alternativeR. Ingarden’s conception of artwork particularization
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references8
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyHumanitarinis institutasui-button / Institute of Humanitiesui-button
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.ltEstetinė situacija
dc.subject.ltIntencionalūs sąmonės modusai
dc.subject.ltMeno kūrinio konkretizacija
dc.subject.ltEstetinė pajauta
dc.subject.ltMonosubjektyvumas
dc.subject.enAesthetical act
dc.subject.enIntentional modes of consciousness
dc.subject.enArtwork’s particularity
dc.subject.enMonosubjective
dcterms.sourcetitleFilosofija. Sociologija
dc.description.issuenr. 3
dc.description.volumeT. 18
dc.publisher.nameLietuvos mokslų akademijos leidykla
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doiLBT02-000026471
dc.identifier.elaba3808085


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record