Studentų fizinio išsivystymo ir pajėgumo raida
Abstract
Sveikų žmonių sveikatos būklės vertinimo problema koncentruojasi į specifinių žmonių grupių ir atskirų asmenų adaptacijos prie stresinių būsenų vertinimą. Neturint sveikatos parametrų neįmanoma valdyti visuomenės sveikatos procesų, lyginant „mažiau sveikus“ ir „daugiau sveikus“ asmenis. Reikia kurti naujus ir tobulinti esamus adapta - tyvumo (gebėjimo prisitaikyti prie aplinkos) diagnostikos metodus asmeniniu ir populiacijos lygiu. Svarbu nustatyti aukštųjų mokyklų studentų fizinio išsivystymo, fizinio ir funkcinio pajėgumo rodiklius. Gautus tyrimų duomenis palyginti su anksčiau atliktų tyrimų duomenimis, įvertinti akceleracijos reiškinius, sudaryti individualios studentų fizinės būklės vertinimo skales. Tyrimo objektas: Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) studentų fizinė ir funkcinė būklė. Tyrimo tikslas – ištirti studentų fizinio išsivystymo, fizinio ir funkcinio pajėgumo raidą, sudaryti tirtų rodiklių vertinimo skales. 2011–2012 mokslo metais ištirti 456 VGTU studentai. Nustatyti fizinio išsivystymo parametrai, fizinio ir funkcinio pajėgumo rodikliai. Taikyta moksleivių ir studentų tyrimams sudarytas Eurofito tyrimo protokolas ir tyrimo metodika. Analizuoti anksčiau atliktų tyrimų duomenys ir jie panaudoti lyginamajai analizei. Tyrimo duomenims apdoroti taikyti matematinės statistikos metodai. [...] The problem of evaluation of healthy people’s health condition focuses on the assessment of adaptation of specific groups of people and separate individuals to stressful situations. Public health processes cannot be controlled by comparing “less healthy” individuals to “more healthy” ones unless health parameters are available. It is vital to create new diagnostic methods reflecting a capacity to adapt to environment, and to elaborate the existing ones on a personal and population level. It is urgent to examine the indicators of physical fitness, physical and functional capacity demonstrated by students at higher schools; and to compare research data with the findings provided by previous research, to create scales for the evaluation of individual physical condition of students. Research subject: physical and functional condition of Vilnius g ediminas Technical University (VGTU) students. Research purpose: to inquire into the development of physical fitness, physical and functional capacity of present-day students and to work out scales for the evaluation of indicators under investigation. Over the academic year 2011/12, 456 VGTU students were examined. Physical fitness, physical and functional capacity parameters were determined. Eurofit research protocol and methodology created for the research of higher school and college students was used. Research data were processed by means of the mathematical statistics quantitative data computation methods. [...]