dc.contributor.author | Žaglinskis, Justas | |
dc.contributor.author | Vėgneris, Ričardas | |
dc.contributor.author | Rimkus, Alfredas | |
dc.contributor.author | Rapalis, Paulius | |
dc.contributor.author | Melaika, Mindaugas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T19:59:57Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T19:59:57Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 2029-2341 | |
dc.identifier.other | (BIS)VGT02-000027677 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/145722 | |
dc.description.abstract | Straipsnyje pateikti dyzelinio variklio Audi 1.9 TDI palyginamieji stendinių tyrimų rezultatai bei jų analizė. Tyrimo tikslas buvo suformuotas autoriams iškėlus klausimą, kaip pripūtimo sistemos nesandarumas daro įtaką dyzelinio variklio ekonominiams-energetiniams ir ekologiniams rodikliams siekiant užtikrinti tas pačias apkrovos charakteristikas. Nesandarumo faktorių imituojant 3.1 mm skersmens anga, kurios dydis praktikoje realiai tikėtinas, buvo pastebėti reikšmingi neigiami pokyčiai. Kritus pripūtimo slėgiui 6,7–7,8 % šiltnamio dujų emisija tiriamajame variklio apkrovos diapazone išaugo 11–30 %, degalų sunaudojimas išaugo 11–14 %, kitų rodiklių pablogėjimas lyginant su įprastos eksploatacijos sąlygomis skyrėsi kartais. Nustatyta, jog esant nesandarumui variklio elektroninė valdymo sistema neefektyviai mažina nevisiško degimo produktų emisiją. | lit |
dc.description.abstract | The article presents and analyses the comparable results of the stand tests of 1.9 TDI diesel engine. The purpose of the conducted research included solving a question of how losses in the charge-air system impacted environmental and energy-economical parameters in order to ensure the same load characteristics of the diesel engine. The leakage factor was imitated by a hole of 3.1 mm in diameter, the size of which is possible in practice. Therefore, some significant negative changes were observed. In all tested range of the loaded engine, a decrease of 6.7...7.8 % in charge pressure impacts an increase in greenhouse gas emissions by 11...30 %. Fuel consumption increased by 11...14 % and difference in the deterioration of other indicators sometimes varied compared with normal operating conditions. It was also found that, in a case of leakage, the electronic engine control unit inefficiently reduced the emission of the products of incomplete combustion in exhaust gases. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | p. 546-551 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.relation.isreferencedby | Academic Search Complete | |
dc.relation.isreferencedby | Gale's Academic OneFile | |
dc.relation.isreferencedby | Index Copernicus | |
dc.relation.isreferencedby | ICONDA | |
dc.relation.isreferencedby | DOAJ | |
dc.rights | Laisvai prieinamas internete | |
dc.source.uri | https://doi.org/10.3846/mla.2013.86 | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:4056745/datastreams/MAIN/content | |
dc.subject | TD01 - Energiją ir aplinką tausojančios transporto priemonės / Energy saving and environment-friendly transport means | |
dc.title | Turbokompresorinės oro pripūtimo sistemos nesandarumo įtakos 1.9 TDI dyzelinio variklio išoriniams darbo parametrams tyrimai | |
dc.title.alternative | Research into the influence of turbocharger system leakage on the parameters of the external work of 1.9 TDI diesel engine | |
dc.type | Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dcterms.license | Creative Commons – Attribution – 4.0 International | |
dcterms.references | 10 | |
dc.type.pubtype | S3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas Klaipėdos universitetas | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.institution | Klaipėdos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Transporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering | |
dc.contributor.faculty | Personalo direkcija / Human Resources Office | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.ltspecializations | L106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies | |
dc.subject.lt | dyzelinis variklis | |
dc.subject.lt | turbokompresorinė pripūtimo sistema | |
dc.subject.lt | ekologiniai parametrai | |
dc.subject.lt | energetiniai-ekonominiai parametrai | |
dc.subject.en | diesel engine | |
dc.subject.en | charge-air system | |
dc.subject.en | environmental parameters | |
dc.subject.en | energy-economical parameters | |
dcterms.sourcetitle | Mokslas – Lietuvos ateitis = Science – future of Lithuania: Statyba, transportas, aviacinės technologijos = Civil and transport engineering, aviation technologies | |
dc.description.issue | Nr. 5 | |
dc.description.volume | t. 5 | |
dc.publisher.name | Technika | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.doi | KUB02-000010642 | |
dc.identifier.doi | 94199795 | |
dc.identifier.doi | 1 | |
dc.identifier.doi | 10.3846/mla.2013.86 | |
dc.identifier.elaba | 4056745 | |